Yeşilçam'ın Beyaz Yazmalı Sultanı Türkan Şoray; 'Olmaz Olmaz Bu İş Olamaz' ilk klibi ile gönüllerin de sultanı olacak!

Yeşilçam dünyasının Sultan'ı olarak tarihe kazınacak isim Türkan Şoray; ilk klibi olan "Olmaz Olmaz Bu İş Olamaz" için düzenlenen basın toplantısında ilk klibini paylaştı. Yıllardır Yeşilçam oyunculuğunun yanında albüm de yapmak istediğini açıklayan Türkan Şoray; ilk albüm heyecanını da paylaştı

Yeşilçam'ın Beyaz Yazmalı Sultanı Türkan Şoray; 'Olmaz Olmaz Bu İş Olamaz' ilk klibi ile gönüllerin de sultanı olacak!

Yeşilçam dünyasının Sultan'ı olarak tarihe kazınacak isim Türkan Şoray; ilk klibi olan  "Olmaz Olmaz Bu İş Olamaz" için düzenlenen basın toplantısında ilk klibini paylaştı. Yıllardır Yeşilçam oyunculuğunun yanında albüm de yapmak istediğini açıklayan Türkan Şoray; ilk albüm heyecanını da paylaştı

İlk albümü "Türkan Şoray Söylüyor"un ilk klip çalışması "Olmaz Olmaz Bu İş Olamaz" için düzenlenen basın toplantısına katılan sanatçı, müziğe hep ilgisi bulunduğunu dile getirdi.

Yıllardır albüm yapmak istediğini anlatan Şoray, "Birçok kere teşebbüs edildi, olmadı. Talihsizlik oldu. Son dönemlerde de aslında hep sinema ön planda oldu ama hep bir albüm yapmak arzum vardı" dedi.

Ünlü sanatçı, albüm teklifi geldiğinde çok mutlu olduğunu kaydederek, "Sinemayı bıraktıktan veya bu hayattan ayrıldıktan sonra, sesim de hatıra kalsın istiyordum sevenlerime. Bu albüm, beni sevenlere bir armağandı. Onun için beni sevenlere, bu albümü alanlara bütün kalbimle sevgilerimi gönderiyorum. Çünkü bu albüm onlar içindi ve bunu hissettiler. Albüm alanların hepsini kalbinden öpüyorum" diye konuştu.

Şoray, 200'ün üzerinde sinema filmi olduğunu ancak müzik kanallarını izlediğinde, "Acaba günün birinde benim de bir klibim olacak mı?" diye düşündüğünü söyledi.

Türkan Şoray, albüme katkılarından dolayı Metin Özülkü'ye de teşekkür ederek, albümde kendisine en büyük desteğin ondan geldiğini aktardı.

"Evde söylüyor gibi söyledim"

Albüm çalışmaları sırasında çok rahat olduğunu vurgulayan sanatçı, "Olduğu gibi, burada söylüyor gibi, sevenlerimle beraber, evde söylüyor gibi, o rahatlıkla söyledim. Çünkü iddiam yoktu" dedi.

Şoray, şöyle devam etti:

"Oyunculuğumda da ben böyle roller benim için çok önemliydi. Ben sinemada da oyunculuk dersi almadım. Sadece duygularımla oynadım bütün rollerimi. Burada da aynı şeyi hissettim. Stüdyoya girdiğim zaman sadece gözlerimi kapatıp, mesela 'beni terk ettin' diyor şarkıda. O terk edilmişliği hissettim. 'Seni seviyorum' dediğimde, o hayali, bir aşkı hayal ettim. Tamamen duygularımla söyledim. Öyle hissederek söyledim. Bunun da dinleyenlere geçeceğini zannediyorum."

Şarkıların hepsinin bir anısı olduğunu dile getiren sanatçı, "Bir sürü sevdiğim ve söylediğim şarkı vardı aslında ama özellikle Ayten Alpman'ın 'Tek Başına'sını çok istedim. Anısı bende farklıdır. Yıllar önce çok etkilendiğim, dinlerken hep ağladığım bir şarkıydı. Onu söyledim" ifadelerini kullandı.

"Sevemedim Karagözlüm", "Arım Balım Peteğim" ve "Artık Sevmeyeceğim" gibi şarkıları albümüne almamasına yönelik eleştirilere değinen Şoray, "O filmlerde, o şarkıları, o kadar güzel söylediler ki ben söyleyemezdim o kadar güzel. Onun için o büyüyü bozmak istemedim" değerlendirmesinde bulundu.

Şoray, bu albümü ilk ve son olacak şekilde, kendisini sevenlere bir anı olsun diye yapmak istediğine işaret ederek, "40 yıldır yapmak istiyordum aslında ama güzel bir teklif sunulması son zamanda oldu. Yani bu teklifi bekliyormuşum ben demek ki. Samsun Bey'den böyle bir teklif gelince de hiç düşünmeden büyük bir mutlulukla evet dedim" diye konuştu.

Sanatçı, albümün çıktığı günkü hislerine de değinerek, "İnsanın kendi sesini dinlemesi garip bir duygu. Tabi ben kendimi çok eleştiren bir insanım. 'Acaba nerede, ne yaptım' duygusuyla dinledim. Gelen tepkiler çok olumlu olunca içim rahat etti" dedi.

Demir: "Türkan Hanım müzik listelerini de salladı"

Doğan Müzik Yapım Genel Müdürü Samsun Demir de Türkan Şoray'ın albümünün başarısına işaret ederek, "İyi ki böyle güzel bir çalışmaya bizimle birlikte imza attınız. Çok teşekkür ederiz. Türkan Hanım müzik listelerini de salladı. O kadar yıl sinemayı büyük bir başarıyla götüren Sultanımızın müzik alanındaki başarısı da bizi çok mutlu etti" ifadelerini kullandı.

Türkan Şoray'ın toplumun üzerinde birleştiği az sayıda isimden biri olduğunu aktaran Demir, şunları kaydetti:

"Bu çok önemli. İkincisi 40 yıldır herkes Türkan Şoray'dan şarkı söylemesini istemiş ve bugüne kadar Türkan Şoray hiç şarkı söylememiş. Ünlü İzmir fuarları sırasında sahneye çıkması için astronomik paralar teklif edilmiş. Birkaç kere albüm yapmaya kalkmış, çok önemli bir isimdi ve onu konuşup ikna edebileceğimizi düşündüm. Kolay olmadı. Bir süreç gerektirdi. 3 ay kadar kendisiyle birkaç kere buluşup konuştuk. Onun da güvenmesi çok önemliydi. Daha sonra başladık ve bitirdik."

Samsun Demir, albümdeki şarkıların Türkan Şoray tarafından seçildiğini kaydederek, sanatçının kendi sevdiği şarkıları söylemesini istediklerini dile getirdi.

Klibini basın mensuplarıyla izleyen Şoray, şeker hamurundan kendi maketinin bulunduğu pastayı kesti.

Türkan Şoray kimdir?

Oyuncu. 60'lı yılların başında start alan sinema kariyeri boyunca sayısız filmde rol alan Şoray, "Sultan" lakabıyla anılmaktadır. Türk sinemasının gelmiş geçmiş en güzel ve büyük oyuncularından biri olan aktris, kariyeri boyunca hep zirvede kalmayı başarmıştır. Dramadan komediye farklı türlerdeki rolleri başarıyla canlandıran aktris, güzel, kırılgan, utangaç ama ulaşılmaz bir kadın profili çizmiş, bu özellikleri dolayısıyla da halkın sevgilisi olmuştur. 28 Haziran 1945'de devlet demir yollarında memur olan Halit Şoray ve ev hanımı Meliha Şoray'ın kızı olarak İstanbul'da dünyaya geldi. Ekonomik açıdan sıkıntılar yaşayan bir ailesi olan Şoray, öğrenimine Rami Taş okulunda başladı. Sürekli olarak mahalle değiştirdiklerinden, farklı okullara devam etmek zorunda kalan Şoray, ilköğrenimini 1956’da Feriköy İlkokulu'nda tamamladı.

Şoray’ın babası bir süre sonra işini bırakıp polis memuru oldu, annesi ise bir lastik fabrikasında çalışmaya başladı. Zorlu yaşam koşulları sebebiyle Şoray, küçük yaşta evin işleriyle ilgilenmek zorunda kalmıştı. 1954’te kız kardeşi Nazan Şoray dünyaya geldikten sonra anne babası arasındaki geçimsizlik üst noktalara ulaşmıştı ve çift boşanma kararı aldı. Kız kardeşiyle birlikte annesinde kalan Şoray, liseye devam ediyordu. Boşanma sonrası Karagümrük'teki Sarmaşık Sokak’a taşınan aileyi yine zorlu günler bekliyordu. Ancak Şoray'ın ev sahiplerinin kızı Emel Yıldız'la taşınması hayatının dönüm noktalarından biri olacaktı. Yıldız sayesinde Yeşilçam'a adım atan Şoray'ı o dönem Nisan Haper’in asistanı olanTürker İnanoğlu keşfedecekti. Köyde Bir Kız Sevdim filmindeki rol için önceden Emel Yıldız'la anlaşılmasına rağmen Şoray'a şans verildi. Annesi Meliha Şoray kızının aktris olmasını istemediği halde maddi sıkıntıları yüzünden çalışmasına onay vermişti. İlk filmi için kamera önüne geçen Şoray'ı sinemada uzun soluklu bir kariyer dönemi bekliyordu.

O dönemde henüz 15 yaşında olan ve Şadi Çadırcı ile nişanlı olan Şoray, ilk filminden sonra yeni teklifler almaya başlamıştı. Bir süre sonra Çadırcı'dan ayrılıp İnanoğlu ile nişanlanan oyuncu, Aşk Rüzgarı ve Utanmaz Adam filmlerinden sonra basının da dikkatini çekmeye başladı ve dönemin ün yapmış haftalık popüler dergilerinden “Sinema" için kapak kızı seçildi. Şoray'ın 15 Mart 1961'debasılan dergiyle artık yüzü tanınmaya başlamıştı. Sinema dergisinin ardından Artist, Büyük Gazete ve Ses gibi yayınlarda da görüldü.

Eylül 1962’de bir film setinde tanıştığı Rüçhan Adlı’nın Şoray’ın hayatında önemli bir rolü olacaktı. Zira baba sevgisini kendisinden 23 yaş büyük olan Adlı'da bulan Şoray, bu ilişkisini yirmi yıl gibi uzun bir süre sürdürecekti. Rüçhan Adlı'nın evli olması nedeniyle magazin basınında haklarında birçok şey yazılıp çizilen çift, tüm olumsuzluklara rağmen birlikte olmayı seçmişlerdi. Şoray’ın Sultan olarak anılmasında ve "Şoray Kanunları" olarak nitelendirilen kurallarının oluşmasında Rüçhan Adlı'nın büyük rolü vardı. Zira Adlı, Şoray'ın her filmde rol almasını istemiyor, dekolte giymesine, filmlerdeki ağır çalışma koşullarına ve öpüşmesine karşı çıkıyordu. Adlı, oyuncuya bazı kısıtlamalar getiriyordu ve ona "Sultanım" diye hitap ediyordu. Bu hitap biçimi daha sonra dönemin ünlü yayınlarında haber oldu ve Şoray, "Sultan" lakabıyla anılmaya başladı.

Şoray “Otobüs Yolcuları”ndan sonra, aktris olarak kendini iyice yetiştirmiş olduğu görülen Acı Hayat'ta rol aldı. Sinema yazarları tarafından “Yılın filmi” seçilen Acı Hayat, Şoray'a 1964’te I. Antalya Altın Portakal Film Festivali'nde en iyi kadın oyuncu ödülünü kazandırdı. Şoray, filmografisi için oldukça önemli olan bu filmdeki rolüyle sinema eleştirmenleri ve senaristlerden büyük övgüler aldı.

Şoray sayesinde ailesinin maddi durumu da düzelmiş, üst üste çektiği filmlerle oyunculukta kendine sağlam bir yer edinmeye başlamıştı. Dönemin ünlü yapımcıları ve film şirketi sahipleri Murat Köseoğlu (Aca Film), Osman Seden(Kemal Film), Nevzat Pesen (Pesen film) Şoray'ı filmlerinde oynatabilmek için birbirleriyle yarışıyorlardı. Oyuncu 60'lı yıllara çok kısa sürede damgasını vurmuş,1965'te Fatma Girik, Hülya Koçyiğit, Filiz Akın'la birlikte Türk sinemasının en iyi dört kadın oyuncusundan biri olmuştu. Aynı yıl rol aldığı “Sürtük” adlı film, Türk sinema tarihi açısından önemliydi, zira inanılmaz bir seyirci rakamına ulaşmış, Şoray’ı büyük bir yıldız yapmış ve gazino filmleri dönemini başlatmıştı.

Ancak 1966'dan sonra yapımcıların para makinesi olarak gördüğü Şoray, ardı ardına benzer konulu filmler çekmeye başlamıştı ve sinemalarda sadece Şoray filmleri gösteriliyordu. Bu durum oyuncunun filmlerine gösterilen ilgiden kaynaklanıyordu ancak sinema izleyicisinde bir süre sonra bıkkınlık yaratmaya başlamıştı.

70’lerin başında yine zirvede görünen Şoray, 1972 yılıyla birlikte mesleki yaşamında yeni bir döneme başladı. Zira film sayısını ciddi anlamda azaltma kararı almıştı. Aynı yıl çektiği Cemo ve Dönüş filmleriyle başarı kazanan Şoray için Dönüş filmi ayrı bir önem taşıyordu. Çünkü oyuncunun ilk yönetmenlik deneyimiydi. Tepkilerle karşılaşsa da o dönemde hapiste olan Yılmaz Güney'den rejisörlüğü için kutlama mesajı alan Şoray'ın kendine güveni arttı. Film yılın en büyük hâsılat getiren yapımı olmasının dışında 1973 yılında “Moskova Film Festivali”nde özel bir ödül aldı. İkinci yönetmenlik denemesi olan Azapta için 1973'te kamera arkasına geçen Şoray, ilki kadar başarılı olamadı.

70’li yıllarda ortaya çıkan porno film furyasının yanında muhtıra nedeniyle de Şoray, bu süreç içinde çok az yapımda yer aldı. Bunlardan biri de Atıf Yılmaz’ın yönetmenliğinde büyük ses getiren ve başrollerini Kadir İnanır’la birlikte paylaştıkları Selvi Boylum Al Yazmalım’dı.

80’ler, Şoray’ın hem özel hayatında hem de sinema kariyerinde önemli değişikliklerin gerçekleştiği yıllar oldu. Zira oyuncu, 1983’te Rüçhan Adlı’yla 20 yıl süren ilişkisini sona erdirdikten sonra, Şoray kanunlarının pek hükmü kalmamıştı. Kendisi gibi oyuncu olan Cihan Ünal’la yine 1983’te dünya evine giren Şoray’ın 1 yıl sonra annesi hayata gözlerini yumdu. 1985 yılında kızı Yağmur Ünal dünyaya geldikten sonra Şoray film çalışmalarına bir süre ara verdi ve 1987’de Hayallerim Aşkım ve Sen’de başrolde oynadı. Aynı yıl Ünal’dan boşanan Şoray, Rumuz Goncagül, Gramofon Avrat, Soğuktu ve Yağmur Çiseliyordu gibi başarılı filmlerde rol aldı. 1993’te Aziz Nesin’in aynı adlı romanından beyaz perdeye uyarlanan Tatlı Betüş isimli TV dizisinde kamera önüne geçtikten sonra ona Altın Portakal’da ikinci kez en iyi kadın oyuncu ödülünü kazandıracak olan Bir Aşk Uğruna 1994’te vizyondaydı. Aynı yıl babasını bir yıl sonra da büyük aşkı Rüçhan Adlı’yı kaybeden Sultan, Yerçekimli Aşklar, Nihavend Mucize gibi yapımlardan sonra, Türk televizyon tarihinde çok önemli bir yere sahip olan İkinci Bahar’da Hanım rolünü canlandırdı. 2001’de TV izleyicisiyle Haluk Bilginer’le başrolleri paylaştıkları Tatlı Hayat ile yeniden buluşan Şoray, 1997’den sonra ilk kez uzun bir metrajlı bir filmle kamera önüne geçecekti: Gönderilmemiş Mektuplar.

Şoray, Mürüvvetsiz Mürüvvet ve Cemile isimli TV dizilerinden sonra 2006’daUğur Yücel’in yönetmenliğini yaptığı “Hayatımın Kadınısın” isimli filmle izleyiciyle buluşmuştur.

Haziran 2015 ayında Muğla’nın Menteşe ilçesinde çekimlerine başladıkları, senaryosunu Onur Ünlü'nün yazdığı ve Yağmur Ünal’ın yapımcılığını üstlendiği "Uzaklarda Arama" adlı filmin yönetmenliğini annesi Türkan Şoray yapacak.Yağmur Ünal, ayrıca bir hayat kadınını canlandıracağı bu filmde ilk defa oyunculuk da yapacak. Filmin oyuncuları ise Sevda Erginci, Doğa Konakoğlu,Eşref Kolçak, Tanem Sivar, Fırat Tanış, Kaan Urgancıoğlu, Suna Selen, Elif Atakan, Mustafa Uğurlu, Ekin Türkmen, Pınar Göktaş, Sercan Badur,Mehtap Bayri gibi oyuncular olmuştur.

Kaynak: Diyarbakır Söz