YARADILIŞ KANUNU

Evet sevgili Söz Gazetesi müdavimleri!

Türkiye yakla?yk bir haftadan beri yeni bir polemi?e girmi? durumda.

Ba?bakan Erdo?an Diyarbakyr Belediye Ba?kany Baydemir'in “Diyarbakyr'a negatif ayrymcyly?a negatif ayrymcylyk yapyyor” iddiasyna, “Muhatabymyz ?u veya bu partili Belediye Ba?kany de?il, oradaki halkymyzdyr” diye cevap verdi.

Bu ifade Türkiye'nin tüm yazyly medyalarynda geçmi?tir ve medyamyzyn yazar çizerleri bu olayla ilgili kö?elerinde geni? yer vermi?tir.

Tabi ki mal bulmu? ma?ribi gibi samimi olmayan bazy kö?e yazarlary habbeden kubbe yaratarak illa ki “Öküzün altynda buza?y aramaya” çaly?yyorlar.

Aslynda birdenbire feveran edip ortaly?y kary?tyrmaya çaly?an gizli mihraklaryn nerde oldu?unu, kimlerin oldu?u bilinmektedir. Bilmeyenler varsa bilenler her zaman için onlara da söyleyebilir. Ama ne çare ki günümüzün ?artlary elvermedi?inden dolayy bunlary tümüyle kö?emizde açyklayamayyz?

Ama olayyn gerçek yüzü ortada.

Birileri bir ?eyler yapmaya çaly?yyor ve birileri rahatlykla kullanylyyor..

Kar?y kar?yya gelen iki zyt kutup gibi görülen görü?ler, sürtü?meye devam ederken öbür "muharrik" unsur, yani tahrik edici, kary?tyrycy unsur elbetteki uzaktan byyyk altyndan gülerek keyif çatmaya devam ediyor.

“Nasyl olsa kary?tyrmayy ba?ardym” gibi espriler... Ve daha neler neler!

Yfadelerimizi burda uzatmadan, kysacasy özet olarak ?öyle diyebiliriz.

Ortalyk ne kadar kary?tyrylyrsa Kürdü, Türkü, Lazy, Çerkezi, Araby ne kadar negatif milliyetçili?i ortaya atarsa Sam amca o kadar karly çykar. Veya siyon emperyalizm daha bir semizlenerek palazlanyr ve ?i?er.

Aslynda bugün ülkemiz için bu tür yapay kavgalary dü?ünmemek lazym.

Nitekim Ba?bakanymyzyn da i?aret etti?i gibi, “Laf de?il, i? üretmek” gerekir. Herkes i?ini yapsa daha güzel olur.

Bakyn Türkiye nelerle kar?y kar?yya. Gerçekten çok vahim tablolar ortada.

Ynsan haklaryna uygun olmayan yasalar.. Fytrat kanunlaryna aykyry hükümler.. Yaradyly? ilkelerine ters dü?en yargy kararlary.. Demokrasiyi ayaklar altyna alan uygulamalar..

Yani tek kelimeyle toplumu içten paralayan, yaralayan, yürek parçalayan, tüyler ürperten hükümler orta yerde bulunurken, hem de dönü?ü olmayan, düzeltmesi imkansyz kazyyeyi muhkemeler..

Yani Yargytay Ceza Genel Kurulu'na çykan sürücü için alkole geçit veren karar gibi.

Onun gibi daha neler yok ki!

Ülkemizin ve toplumumuzun bütünlü?ünü bünyesinde koruyan ve koruma altyna alan devletin üç ana unsuru olan yasama, yürütme ve yargy gibi ümit ve teselli kayna?y durumunda iken birdenbire, fytrat (yaradyly?) kanununa aykyry olarak çykarylan ve yürümesine geçit veren bazy hükümler, yani yargy kararlary Türkiye'yi nereye götürür acaba? diye dü?ündürmüyor de?il?

Dünkü Yeni ?afak Gazetesi'nin birinci sayfasynyn alt kö?esinde yan yana büyük puntolarla yazylan iki haber gördük.

“Yargytay Alkollü Sürücüye Yol Verdi”

“Yüksek Mahkeme alkollü sürücüye ‘trafi?i tehlikeye atmak' suçundan verilen para cezasyny bozdu.

Haber devamla ?öyle yazyyor:

“Yargytay Ceza Genel Kurulu, 1,56 promil alkollü oldu?u halde otomobil kullanyrken yakalanan Çorumlu sany?a verilen adli para cezasyny yerinde bulmady. Suçun olu?masy için alkol almanyn yeterli olmady?yny belirten Kurul, ‘Bu durumun her olayda doktor raporuyla saptanmasy gerekir' dedi.”

Bu haberin hemen yanyba?yndaki di?er kom?u bir haber.. O da ba?ka bir kare içerisinde büyük puntolarla “Ba?kanlar Laf De?il Y? Üretsin” ba?ly?ynyn altynda Diyarbakyr Büyük?ehir Belediye Ba?kany Osman Baydemir'in kare içerisindeki görünen resim ve ‘Sava?'ly sözlere inceleme” yazysy.

Birinci haber toplumumuzu kökünden sarsyp ahlaki çöküntüleri ço?altmak için adeta yapylan bir senaryo ve gençli?i ba?ybo? olarak direksiyon ba?yna geç.. Uzun yola giden insanlara da yorulmamak için birkaç duble raky al fetvasy misali....

Öbür taraftan, Ba?bakan ile Belediye Ba?kany arasyndaki "polemik"!..

Menfi milliyetçili?e dayanan, "tarty?ma" getiren ifadeler..

Etle tyrnak durumunda olan bir ülkenin insany her ?eyiyle büyük bir birliktelik içerisinde ya?amakta, tarihini, kültürünü, inancyny, bayra?yny, meclisini, parlamentosunu tümüyle bir olarak, bütünle?erek, büyüyerek buralara kadar gelmi? bir milletin arasyna nifak tohumlary sokulup böldürme, kin ve nefret tohumlaryny atarak, yapay olumsuzluklary halka lanse ettirmeye çaly?mak gibi daha kötü bir ?ey dü?ünülemez.

Zira bilimsel, tarihsel ve kültürel olarak ortada bir gerçek vardyr, o da insan cibilliyetindeki ya?ayagelen pozitif bir realite.

O da yüce kitabymyz Kur'an-y Kerim bunu zaten vurgulamy?tyr.

Rum suresinin (30) sayyly ayet-i kerimenin yüce meali aynen ?öyle diyor: “Fytratallahi (Allah'yn) yaradyly? kanunu, i?te bu yaradyly? kanunu tüm canlylaryn bünyesinde var oldu?u gibi özellikle insanlaryn varolagelmi? bir gerçek yaradyly? kanunu, yaradyly?laryn yaradanyna ba?lyly?ydyr. Symsyky sarylmasydyr, onun gönderdi?i hükümlere inanarak imla, yazy?ma ve onama altyna alarak bütünle?meye çaly?mak.”

Buna anlam olarak “milliyet” manasy verilmektedir..

Evet Allah tarafyndan gönderilen, toplumlar tarafyndan kabullenilen bu “milliyet” kavramyny bu kez ona inanarak, ya?ayarak tüm hükümlerini yerine getirip, boyun e?ip ibadet haline getirilen bu gerçe?e de din kavramy denir..

Demek anla?ylan odur ki, milliyetçilik, ulusalcylyk, ?ovenizm, yrkçylyk, ayrymcyly?y bo?unadyr.. Zira lugatymyzda “milliyetçilik” kelimesine bundan ba?ka bir anlam verilemez. Kelime tüm harfleriyle birlikte bu kavramy ta?yr.

Etle tyrnak gibidir..

Bir a?aç karakteri gibi meyve verme cibiliyeti varsa o a?acy ba?ka yönlere çekip yozla?tyrma çabasy bo?unadyr.

A?aç bünyesinde meyve veriyorsa meyveli a?açtyr, vermiyorsa dikenlidir veya akasya a?acydyr. Faydasyzdyr. Gölgesinden bile yararlanylmaz.

Y?te sözün özünü burada özetleyerek sizlerle payla?mak istiyoruz.

Milliyet ile din kelime ve kavram itibariyle aynydyr.. Birbirinden ayrylmaz. Milliyetçilik, din dy?y bir ya?am ?ekli olamaz. Din kavramy ise milliyetçilik kelimesinin lafyz ve mana itibariyle kelimenin ta kendisidir..

“Ben milliyetçiyim” diyen varsa mutlaka “dine inanan" ki?i olmalydyr. Yoksa “Milliyetçiyim, Kemalistim veya komünistim veya herhangi bir millettenim, ba?ka milletleri kabul etmiyorum.” diyebilme ?ansyny kimse kendinde görmemelidir.

Toplumlar hiçbir zaman bu her iki kavramdan ayry dü?emedikleri gibi onlarlan da ters dü?emezler. Bu mana de?erinden ters dü?en herhangi bir zihniyet, ne olursa olsun, hangi milliyetten, yrktan ve unsurdan olursa olsun ya mutlak bir cehaletle ya?yyor veya bilmeden dy? hyyanetlerin güdümüne girmi?, kendini kurtaramyyor.. Veyahut da deyim yerindeyse bo? teneke ve kuru gürültüden ibarettir.

Deyim yerindeyse Kürtçe bir ata sözü vardyr..

Ancak buradan herkesi tenzih ediyoruz. Kimseyi hedef almady?ymyz gibi, yanly? ta anla?ylmasyn..

?eyh Ahmed-i Cezeri Kürtçe divanynda ?öyle diyor:

Milliyetçili?i dincilikten uzak tutanlara mimsiz medeniyete müptela olanlara ?öyle bir edebiyat kullanmy?:

“Ve numayin ji keri meyi re?û gayi teyi be?”

Yani siyah merkep ile beyaz alynly öküzden fark yoktur.

Bize göre illa ki birle?tiricilik, bütünleyicilik, güçle?me, bütünle?me unsuru Yüce Allah'yn da belirtti?i gibi fytrat ve yaradyly? kanununa uyulmalydyr. Yoksa yoktur ba?ka çare.

En derin saygylarymyzla..