3 milyon turist

Huzur ve güven ortamının sağlandığı Diyarbakır, turistlerin gözde kenti haline geldi. Otellerin doluluk oranının yüzde 100'lere ulaştığı kentte 2019 yılı hedefi 3 milyona yakın turist ağırlamak. Huzur ve güven ortamının sağlandığı Diyarbakır, turistlerin de gözde kenti haline geldi. Otellerin doluluk oranının yüzde 100'lere ulaştığı kentte 2019 yılı hedefi, 3 milyon turist ağırlamak olarak belirlendi.

Haberler 30.04.2019 - 10:31 Son Güncelleme : 01.01.0001 - 00:00

Terör olaylarnn sona erdii ve UNESCO Dünya Kültür Miras Listesinde yer alan tarihi surlar, çkale Müze Kompleksi, Ulu Cami, peygamber makamlar, türbeler ve kiliseleriyle tam bir açk hava müzesi haline gelen Diyarbakr, turizmde de aha kalkt. Otellerin doluluk oran yüzde 100le ulat kent genelinde, esnafn yüzü gelen turistler sayesinde güldü. Tarihi mekanlar merak eden yerli ve yabanc turistlerin öncelikli ziyaret etmek istedii kentler arasnda ilk srada bulunan Diyarbakrda hedef, 2019 ylnda 3 milyon turist arlamak.

3 milyon hedefini rahatlkla yakalayacaz

Türkiye Seyahat Acentalar Birlii (TÜRSAB) Yöre Temsil Kurulu Bakan Mehmet Akyl, Diyarbakrda turist beklentisinin 2018 ylnda hedefledikleri saynn üstüne çktn kaydederek, 2019 ylnda geçen seneye göre iki kat oranla 3 milyon turist hedefi koyduklarn söyledi. Akyl, 2018 ylnda kendimize braktmz 1 milyon turist hedefi vard, gelen turist saymz 1 milyonu geçti. 2019 ylnda çok daha fazla turist bekliyoruz. Bununla alakal yaptmz çalmalar özellikle yurt dndan gelen turistlerle alakaldr. Diyarbakrdaki tantmmz, yurt içindeki çalmalarmz yine devam etmekte. Fakat en fazla çalmalarmz yurt dndan gelecek turistlerle alakaldr. Bu yl ocak aynda ilk etapta biz randan tur operatörleri getirdik, Diyarbakr gezdirdik. Sonrasnda Iraktan Kürt bölgesinden yaklak 12 tane acente getirdik, bunlara Diyarbakr tanttk. Bizim 2018 yl sonlarnda özellikle Almanyaya uçularmzla beraber Almanyadaki turlar getirmekle alakal acentelerimiz ve oradaki tur operatörlerimizle beraber bir çalma yaptk. Bu sene ite bu ay meyvesini almaya baladk. lk etapta yeni bir tur geldi sonrasnda mays sonuna kadar 6 tane daha tur Diyarbakra program yapacak. Bizim asl gelecek yurt dndaki turlarmz arlkl IKBY olacak. Kürt bölgesinden Diyarbakra ve bu bölgeyi gezdirip tekrardan Diyarbakrdan göndereceiz. çünkü bir uçu balad, Diyarbakrn her tarafn gezdiriyoruz. öyle yapyoruz gastronomi, kültür turu, inanç turu diye üçe ayryoruz. Biz öncelikle kültür turu yapyoruz, kendilerine tabi ölen yemekleri, akam yemekleri tamamyla Diyarbakr gastronomisini yanstan yerlerden yemekler veriyoruz. Bir günümüzü de tamamyla inanç turizmine ayryoruz. Yani gelen insanlarn tamamyla hepsi hem kültürel anlamda, hem gastronomi anlamnda hem de inanç anlamnda bir turistik gezi organize ediyoruz. Burada çok memnun kalyorlar ve eminim ki katlanarak bir 2019 yl geçireceiz özellikle yurt d turist akmnda. Fiyatlarn çok uygun olduunu söylüyorlar. Diyarbakr hastanelerinin fiyatlarnn da çok uygun olduunu söylüyorlar. Yani bu anlamda Diyarbakra hem salk anlamnda hem gastronomi anlamnda hem de gezi anlamnda ve onlarn yapaca gezi anlamnda ve onlarn yapaca alverite Diyarbakra ciddi bir katk salayacan düünüyorum. uan ki hedefimiz tabi ki 3 milyon turist. te sur içerisindeki yaplamalar ve kapal alanlar açldnda 3 milyonu rahatlkla yakalayacamza inanyorum dedi.

Diyarbakrda turist görünce mutlu oluyoruz

Diyarbakrda doup büyüyen Osman Dündar ise, kentte yerli ve yabanc turist gördüklerinde çok mutlu olduklarn söyledi. Dündar, Tabi buraya turistler gelsin, turist geldii zaman otelcisi, marketi, lokantas ksacas herkes faydalanyor. ehrimiz için güzel oluyor, en aznda bir canlanma oluyor. Yani en aznda insanlar mutlu geziyor, güler yüzlü oluyor, esnafta iyi kötü bir fayda görüyor. Ben onlar görünce daha mutlu oluyorum, bak en aznda ehrimize yabanclar geliyor, ehrimizi demek ki beeniyorlar, seviyorlar diye geliyorlar. Tabi surlarmzda güzel eyler oldu, bugün surlarmzda olsun, sur içindeki caddelerimiz olsun, esnaflarn önü hepsi güzelleti. Hem insanlar için hem de ehir için güzel eylerdir diye konutu.