Diyarbakır'a Tur İstiyoruz

Diyarbakır’da turizmin gelişmesine katkı sağlayan ve oluşturdukları istihdamla kentin gönlünde taht kuran otelciler, tur operatörlerinin Diyarbakır’a turlar düzenlemesini bekliyor.

Haberler 25.02.2018 - 12:11 Son Güncelleme : 01.01.0001 - 00:00

Sur ilçesindeki olaylarn ardndan yaralarn büyük ölçüde saran Diyarbakrdaki otelciler, turizmdeki hedeflerine emin admlarla ilerlemek için dernekleti. Kentteki büyük ve orta ölçekli otellerde çalan yöneticilerin öncülüünde DOTED adnda dernek kuran bu turizm elçilerinin görü ve önerilerini Uzay Haber olarak dinledik.

KÖTÜ ALGIYI KIRMAMIZ çN BÖLGEDE DZLER, FLMLER çEKLMEL

Diyarbakrn önde gelen otellerinden birinde yöneticilik yapan Mustafa Elmas, Diyarbakrn tantm için dizi ve film çekilmesi gerektiini belirterek, Oteller arlkl olarak konaklama üzerine ilevlerini yapmaktadrlar. GAP turlarnn en önemli ayaklarndan biri buras hatta vazgeçilmezi diyebilirim. Otelcilii gelitirmek için yaklak 6 ay önce kurmu olduumuz Diyarbakr Otelciler Dernei (DOTED) olarak faaliyete geçti. Kentimize katksnn iyi olacan düünüyorum öncelikle bizim problemlerimizi kurumsal anlamda duyuracak art Diyarbakr turizmine de katkda bulanacak. Bölgemizde özellikle bir alg problemi var öncelikle bunu krmamz lazm yoksa sektörde bir adm ileriye gidemeyiz. Bu kötü algy krmamz için bölgede diziler, filmler çekilebilir bunlarn geçmite örnei vardr Mardin örnei gibi Kapadokya örneinde olduu gibi, burada da ayn örnekle ilerleyerek turizmi gelitirebiliriz dedi.

HEDEF 2018DE YÜZDE 70N ÜSTÜNE çIKMAK

Diyarbakr Otelciler Dernei Bakan Havva Doan da, bu ylki otel doluluk oranlarn yükseltmek istediklerini ifade ederek, Yaklak 15 senedir bu sektörde çalyorum.Son iki yla kadar otelcilik iyi seviyelerdeydi bölgemizde yaanan olumsuz nedenlerden dolay skntl bir süreç yayoruz ancak geçen 2017 ylnn Eylül ay ile beraber bir hareket söz konusu bunun devam etmesini diliyoruz.2017 senesini yüzde elli beler de kapattk. Tüm otelci arkadalarla hedefimiz Diyarbakrn bütün bileenleri ile 2018de yüzde 70in üstüne çkmak. Ulusal ve yerel basnlarda doru bir tantm ile bölgedeki alg operasyonunu deitirerek birçok eyin deieceine inanyorum diye konutu.

KULAKTAN KULAA REKLAM ALGIYI YIKAR

Mahmut Dündar ise otelcilikte memnuniyetten doan reklamn önemine deinerek, Diyarbakrda on dört senedir turizm sektöründe çalyorum. Kentte yaanan sorunlardan dolay bir hayli skntlar yaadk.2017 itibari ile bir hareketlilik oldu bunun devamn ümit ediyoruz. Yeterli tantmlarla insanlarn algsn ykabilirsek hem tur operatörleri hem de i adamlar kente ve hatta bölgeye destek verecektir dolaysyla bu kazan kazan meselesidir hem biz kazanrz hem de irketler kazanr burada kaybeden hiç kimse olmaz. Tur operatörleri de bu konuya biraz eilim gösterip projeler hazrlamallar kendi adma konuaym bende baz projeler yazyorum ve bunlar turizmci arkadalarmla paylayorum ve bunlar hayata geçirmeye çalyorum. Güneydounun ve Diyarbakrn kalknmas için urarken tur operatörleri hatta devlet ayaklar da bu konuya eilmeliler yani turizmin profesyonellemesi lazm ve biz bu konuda adm atarken onlarnda adm atmas lazm ki daha ileriye tanmas açsndan. Bizim turizmciler açsndan öyle bir reklam var. Kulaktan kulaa reklam insanlar birbirine anlatrlar ve samimi olduu için Diyarbakrdaki alg yava yava yklr. Naçizane görüüm nasl ki Türkiyenin tantm reklamlar oluyor ya Diyarbakrn da bu gibi reklamlarnn yaplmas lazm.Güneydou deniz tatiline elverili olmadndan i seyahatlerine bu konular açlmal hatta i adamlarnn toplantsnn olmas ,devlet büyüklerinin toplantlarnn olmas bize art salayacaktr.Bu kulaktan kulaa giden reklamlardr ve bizleri ileri seviyeye tayacaktr eklinde konutu.

Otel yöneticisi Mutlu Erbatur da, GAP turlarnn yeniden balamas gerektiini kaydederek, Otel olarak çok fazla desteklemiyoruz. Bu anlamda kendi çabamzla bir eyler yapmaya çalyoruz. Müteri ziyaretleriyle, sahada çalarak, irketleri ziyaret ederek, talepleri karlamaya çalyoruz. Bizim daha çok devlet kumlarnn ve kurulularnn artk bir eyler yapmas gerektiini düünüyoruz. Yaplan seminerlerin, kongrelerin, eitimlerin ky otelleri yerine Dou ve Güneydou Anadolu Bölgesindeki otelleri tercih etmelerini istiyoruz. Bu tür organizasyonlar buralarda yapmalarn istiyoruz. Geçtiimiz hafta buna benzer kurum buralarda eitimleri oldu. çok keyif verici bir eydi. Yani Diyarbakra da gidilip görülmeli diye yaplmal bu tür programlar. Devletten bu anlamda destek bekliyoruz. nsanlar bu tarafa yönlendirilmeli. Kültür ve Turizm Bakanlnn bu anlamda tantc reklam ve filmler yapmalarn istiyoruz. Bu anlamda eksiklik var. Son yllarda tur operatörleri bu bölgeye gezi düzenlemiyor. GAP Turlarnn yeniden düzenlenmesi gerekiyor. Desteklenmesi gerekiyor. Sivil toplum kurulularnn bu anlamda bölgeye çekebilecek projeler yapmalarn istiyoruz dedi.

DYARBAKIRA GELEN FRMA TEMSLCLER GÜNÜBRLK GELYORLAR

Sur olaylarnn ardndan ilerin dütüünü aktaran Kadri Varçin, Ne yazk ki Diyarbakr medyada bir terör bölgesi olarak gözüküyor. Diyarbakr kadim bir ehir ve kültür deerleri olan bir ehrimiz. Ama maalesef gazete ve televizyonlarda kötü lanse ediliyor. 2015-2016 yllarnda buralarda turizm rabet görüyordu. Eskiden otel arayna giren firmalar ve misafirler otel bulamyordu. Hatrl kiileri ara sokup, yer buluyorlard. imdi ise 160 odalk bir otel 40-50 oda ile ticaret hayatna devam ediyor. Yinede biz umutluyuz. Bu sene iyi olacak. çünkü talepler iyi uan. Hem otel sektörü olsun hem de tekstil sektörü olsun herkesin yüzü gülecek. Surdaki olaylar Türkiyede gündeme oturdu. Buraya gelmek isteyip de gelemeyen misafirlerimiz oldu. Bu olaylarn ardndan imdi ise Diyarbakra gelen firma temsilcileri günübirlik geliyorlar. Erken saatlerde Diyarbakra geliyorlar, ilerini bitirdikten sonra gece otellerde kalmadan geri dönüyorlar. Bu durum turizmi baltalad resmen diye konutu.

MGK VEYA BAKANLAR KURULU BURADA TOPLANSIN

Sercan Altun ise, Diyarbakrn tantm adna devlet erkannn toplantlarn bu kentte yapmalarn istediklerini belirterek, 10 yldr Diyarbakrda otelcilik sektöründe çalyorum. Öncesinden Sur olaylarn yaamtk. uan i amaçl konaklayanlardan memnunuz fakat tamamyla kültür turlaryla alakal gezi gruplarnn buraya gelmesiyle alakal olarak hafta sonu otellerde doluluk oranlarnn epey bir dütüünü söyleyebilirim. stanbulda EMTT Fuarnda gezi acenteleriyle de görütük. Onlarn buralara gelmemesiyle ilgili problemimiz var. Burada zaman zaman toplantlar yapld. TUROB ve Baaran Ulusoy burada toplantsn yapt. Tekrardan Diyarbakrn tantm için onlarn buraya davet edip, konaklamalar buralarda gerçekletirilebilir. Devlet erkannn burada ses getirici bir giriimde bulunmas gerekiyor. Burada MGK toplants m veya Bakanlar Kurulu mu olur bilmem ama ses getirici eylerin yaplmas gerektiini düünüyorum eklinde konutu.