Kayakta milli Forma hedefi

Uluslararası şampiyonalara katılarak kentin ve ülkenin gurur olmayı hedefleyen Yüksekova Kayaklı Koşu Takımı sporcuları, hayallerini gerçekleştirebilmek için ilçenin dik yamaçlarına tırmanıyor, asfalt yolda antrenman yapıyor

Haberler 07.12.2021 - 00:08 Son Güncelleme : 01.01.0001 - 00:00

Hakkarinin Yüksekova ilçesinde U12 Kayakl Kou Takm sporcular, milli takma girebilmek için her gün 4 saat antrenman yapyor.

lçede öretmenleri ve yaknlarnn yönlendirmesiyle takma kazandrlan ortaokul örencileri, katlacaklar yarlarda baarl olarak milli formay giymenin hayalini kuruyor. Bunun için antrenörleri eliinde haftada 6 gün özveriyle çalan 25 sporcu, yüksek rakml tepelere trmanp, asfalt yolda antrenman yapyor. Antrenmanlarla kondisyonlarn güçlendiren sporcular, kayakl kouda zirveye ulaarak yurt dndaki yarlara katlmak istiyor.

Yüksekovadaki biatlon ve kayakl kou kategorilerindeki 35 milli sporcuyu örnek alan minik örenciler, gelecekte ülkeye büyük baarlar kazandrmay hedefliyor.

ZORLU CORAFYAYI AVANTAJA çEVRDK

Beden Eitimi Öretmeni ve Milli Takm Antrenörü Rojbin Ören, AA muhabirine, daha önce kayaktaki üç branta milli takm formas giyerek ülkeyi 107 uluslararas müsabakalarda temsil ettiini söyledi.

Zor bir corafyada yaadklarn belirten Ören, Bu zorlu corafyay avantaja çevirdik. Kn 6 ay sürdüü ilçemizde kayakl kou sporcular yetitirdik. 6 aylk çalmayla Türkiye ampiyonu olan çocuklarmz var. Hedefimiz bu sporcularmzn uluslararas müsabakalarda ülkemizi temsil etmelerini salamak. dedi.

Örencilerinin antrenmanlara düzenli katlarak zamanlarnn büyük bölümünü sporla deerlendirdiini anlatan Ören, öyle konutu:

lk bata çocuklarla beraber teknik çalmalar yapyoruz. Daha sonra kayan üzerine çkyoruz. çocuklarn kaya örenmesi birkaç ay alyor. Teknik çalmalardan sonra güç yüklüyoruz. Dada baton sçramalarmz, kou çalmalarmz var. Bisiklet ve yüzme antrenmanlar yapyoruz. 12 ay durmadan çalyoruz. Yaptmz spor, dünyann en zor be sporundan biri. çocuklarla bir aile gibi olduk.

KIZ SPORCULARIN SAYISININ ARTMASI MOTVASYONUMUZU ARTIRDI

Bölgenin rakmnn yüksek, ikliminin de sert olmas dolaysyla çocuklarn performans sporlarna yatkn olduuna dikkati çeken Ören, kayakl kou U12 kategorisinde 25, toplamda da 70 sporcularnn bulunduunu ifade etti.

Kz çocuklarnn spora yönelmesine katk sunduunu aktaran Ören Kz sporcularmzn saysnn erkeklere oranla artmas bizi daha fazla çalmaya sevk etti, motivasyonumuzu artrd. Kz çocuklar aileleriyle gelip çalmalara katlyor. Bu, bizim için çok büyük mutluluk. Spor kültürü ehrimizde geliiyor. Müsabakalarda aldmz baarl sonuçlar bu spora katlm artryor. Aileler bizzat gelip kayak yapmak istiyor. Destekler ve bununla doru orantl olarak baarlarmz da her sene artyor. ifadelerini kulland.

çALIMAMIN KARILIINI ALARAK TÜRKYE AMPYONU OLDUM

Sporculardan Ecrin irin Canan ise babas sayesinde ilgi duyduu kayakl kouda ilk zamanlarda kötü bir performans sergilediini belirtti.

Pes etmediini, ylmadan çalmaya devam ettiini anlatan Canan, Gittikçe kendimi gelitirdim. Antrenörümüzün çok büyük katks oldu. Onun sayesinde gelime saladm. 6 aylk sürede spora olan ballm artt. çalmamn karln alarak U12 kayakl kou yarlarnda Türkiye ampiyonu oldum. Bu sporun bana katks çok oldu. Herkesin sporun bir dalyla ilgilenmesi lazm çünkü insan gelitiriyor, sosyalletiriyor. Benim de bu sayede çok farkl arkadalarm oldu. diye konutu.

U-18 kategorisinde mücadele eden milli sporcu ennur Kartal da öretmeni sayesinde takma katldn ifade ederek, Bu sporu yaptkça sevmeye baladm. çok zor artlarda çalyoruz. mkanlarmzn kstl olmas çalmamza engel olmad. Hedeflerimize adm adm yaklayoruz. Daha önce Türkiye ampiyonu olmutum, bu sene de ikinci oldum. Daha büyük baarlar için çalmalarm sürdürüyorum. dedi.