Bin lirayla bölgeyi gezdiler

Üniversite öğrencisi 3 arkadaş, burslarından biriktirdikleri paralarla yaz tatilinde Doğu ve Güneydoğu Anadolu'nun 6 ili ve 14 ilçesini ziyaret etti

Haberler 16.09.2018 - 10:55 Son Güncelleme : 01.01.0001 - 00:00

Marmara Üniversitesinde okuyan 3 arkada, burslarndan biriktirdikleri bin liralk bütçeyle Dou ve Güneydou Anadoluyu gezdi.

Siyaset Bilimi ve Uluslararas likiler Bölümü son snf örencisi Enes Talha Elbüz (22), önce gidecekleri yerlerdeki tarihi ve turistik mekanlar daha sonra yerel lezzetleri belirlediklerini söyledi.

Güney-Kurtalan Ekspresi ile Ankaradan yola çktklarn önce Diyarbakrn Sur bölgesine gittiklerini anlatan Elbüz, Burada bulunan Hz. Süleymann ve 27 ehit sahabenin türbesini ziyaret ettik. Buradan Eil ilçesindeki Hz. Zülküf ve Hz. Elyasa Peygamberlerin kabirlerine geçtik. Dicle Nehri ile vedalaarak, Adyamanda günein batn izlemek için Kahta lçesindeki Nemrut Dana çktk. dedi.

Bir sonraki duraklarnn slow city unvanna sahip anlurfann Halfeti ilçesi olduunu, batk kent ziyaretinin ardndan peygamberler ehri anlurfaya geçtiklerini söyledi. anlurfann tarihi yapsyla kendilerini adeta büyülediini dile getiren Elbüz, unlar anlatt:

lk olarak Hz. brahimin doduu maaray ve dünyann en büyük doal akvaryumu olan Balklgölü gezdik. Tarihi Gümrük Hannda mrra içtik ve tarihi çarda hediyelik eyalar aldk. Akam olunca bir Urfalnn evine misafir olduk. Sabah kahvaltmz cierle yaptktan sonra slam dünyasnn ilk üniversitesi olan Harran ve kalntlarn ziyaret ederek, Mardine doru yola çktk.

anlurfa Mardin yol güzergahndaki mam Bakr ve Hayati Harrani türbelerini, Somatar ve tarihi ta oca olma özellii tayan bazda maaralarn ve uayip ehrini gezdik. Viranehir ilçesindeki Eyyüpnebi beldesinde bulunan sabr tana, Hz. Eyyüp Peygamberin kabirlerine ziyaretlerde bulunduk.

- Mardinin masals sokaklar

Mardinin dar ve masals sokaklarndan geçerek, Zinciriye Medresesi, Ulu Cami ve tarihi Kayseriyye Bedestenini gördüklerini, farkl dinden insanlarn kardeçe yaad Midyatta ardndan Hasankeyfe gittiklerini anlatan Elbüz, bu esiz yerleri fotorafladklarn söyledi.

- Kedi evini ziyaret edip, Van Gölü sahilinde çadr kurdular

Batman ve Vann da gezi programlarnda bulunduunu belirten Elbüz, Mehur Van kahvaltsnn ardndan cuma namazmz tarihi Hz. Ömer Camisinde kldk. Van Kalesi, kedi evi ziyaretleri sonrasnda Van Gölü sahilinde 2 gece çadr kurduk. Ankaraya geçmek için Tatvandan hareket eden Van Gölü Ekspresine bindik. dedi.

- Gezi Taceddin Dergahnda tamamland

Dou Anadolu ve Güneydou Anadolu bölgesinde farkl dil, din, rk grubundaki insanlarn mozaik gibi birbirini tamamlayarak kardeçe yaadklarn vurgulayan Elbüz, unlar kaydetti:

12 günlük güzel bir rüya gördük ve ne yazk ki uyandk. Dou ve Güneydou Anadolu bölgesinin her ne kadar tarihinden ve kültüründen etkilendiysek, bir o kadar da insanlarnn hogörülü, scakkanl, misafirperver olmas bizi etkiledi. Gezi kapsamnda kii ba bin liraya 6 il ve 14 ilçe gezdik. Eer araç kiralamasaydk bu tutar daha da aa düerdi ama bu süre içerisinde az yer gezerdik. Anlarmz sosyal medya hesaplarmzda anlk olarak paylanca çok güzel tepkiler aldk. Geziye Ankaradan trene binerek balamtk, Taceddin Dergahnda sonlandrdk.