Artık sahil kent!

Bozkırın ortasındaki "sahil kenti" Halfeti'de tekne üretiliyor

Haberler 26.03.2022 - 00:17 Son Güncelleme : 01.01.0001 - 00:00

Birecik Baraj Gölü sayesinde sahil kenti görünümüne kavuan ve tekne turlaryla binlerce turisti arlayan anlurfann Halfeti ilçesinde tur teknesi imal ediliyor.

Bir bölümü Frat Nehri üzerine kurulan Birecik Barajnn sular altnda kalan, sakin ve huzur veren özelliiyle Cittaslow Uluslararas Koordinasyon Komitesinin 2013 ylnda sakin ehir ana dahil ettii Halfeti, tarihi ta evleri ve doal güzellikleriyle yerli ve yabanc turistlerin ilgisini çekiyor.

Ziyaretçiler baraj gölünde gerçekletirilen tekne turlaryla büyük bölümü sular altnda kalan batk kenti, birçok medeniyete ev sahiplii yapan Rumkale ile su altnda kalan caminin minaresini ve terk edilmi eski yaplarn bulunduu Savaan Mahallesini görme frsat buluyor.

Tekne turlarnn youn ilgi gördüü bölgede, tekne ihtiyacnn karlanmas amacyla giriimciler tarafndan ilçenin sanayi sitesinde tekne atölyeleri kuruldu. Burada tamam metalden olan ve Bartndan gelen mühendislerin kontrolünde yaplan tekneler, Mersin Liman Müdürlüü yetkililerince onaylanmas halinde bata Frat Nehri olmak üzere birçok ildeki iç sularda hizmet veriyor.

BR TEKNENN YAPIMI ORTALAMA 70 GÜN CVARI SÜRÜYOR

Tekne üreticilerinden lhan Argn, AA muhabirine, Halfetide tekne turlar düzenlediini, tekne ihtiyacn karlamak amacyla böyle bir giriimde bulunduunu ve baar saladn söyledi.

Daha önce tekneleri Antalya, Van, Bartn gibi uzak kentlerden getirdiklerini belirten Argn, Biz niye ilçemizde böyle bir ie girmeyelim dedik ve bu ie girdik. Kendi teknelerimizi ilçemizde üretiyoruz. u anda 4-5 teknemizi tamamladk, suya indirdik. Bir teknenin yapm ortalama 70 gün civar sürüyor. Teknenin uzunluuna, enine, tayaca kii saysna göre yapm uzun veya daha ksa sürüyor. u anda yapmn sürdürdüümüz iki teknemiz 60 kii tama kapasitesi bulunuyor. diye konutu.

Argn, tekne yapmnn zor, zahmetli ve can güvenlii açsndan tehlikeli bir i olduunu vurgulad.

Tekne yapmn demire ekil verme sanat eklinde anlatan Argn, öyle devam etti:

Bu teknelerimiz balkç teknesi deil de yat benzeri tur tekneleri, en iyi ekilde teknenin suda yüzmesini salamaya çalyoruz. Düz saclara ekil vererek tekneleri suda yüzecek hale getiriyoruz. 6-7 milim kalnlndaki saclar alyoruz, eerek teknenin sancan, iskelesini yapyoruz. u anda 2 teknenin yapmn yürütüyoruz, 5 de bekleyen sipariimiz var. lçemizde alan çok müsait olmad için 2 veya 3 tekneyi ayn anda yapabiliyoruz. Tur teknelerinin yan sra balkç teknesi, yat da yapyoruz, 25 metre uzunlua kadar tekneleri burada yapabiliyoruz. Burada sadece teknenin gövdesini deil, motorunu, pervanesini, aftn, her türlü aksamn yerletirerek hazr, çalr halde imalatn yapyoruz.

DAHA ÖNCE BATIDAN, UZAK LLERDEN GETRLYORDU BU TEKNELER

Argn, Halfeti dndan da sipariler aldklarn kaydederek, Diyarbakr, Batman Hasankeyf, Gaziantep Yavuzeliden siparilerimiz var. çünkü buradan tekneleri götürmek daha kolay, daha önce batdan, uzak illerden getiriliyordu bu tekneler. dedi.

Hasan Kandamar da önce amatör olarak baladklar üretimi artk profesyonelletirdiklerini belirtti.

Ylda ortalama 5 teknenin üretimini gerçekletirdiklerini dile getiren Kandamar, Teknelerimizin maliyeti büyüklüüne göre deiiyor, 800 bin liradan 1,5 milyon lira arasnda fiyata ulaabiliyor. Yaptmz bu tur tekneleriyle Halfetideki iletmeciler yerli ve yabanc turistleri Frat Nehrinde gezdiriyor. Bugüne kadar 15 tekne yaptk. bilgisini verdi.

TEKNE, ATÖLYEDEN SUYA 15 DAKKADA NYOR

Halfetide tur teknesi iletmecilii yapan Ahmet Güler ise uzun yllardan bu yana ilçede Frat Nehrinde tekne turlar düzenlediini söyledi.

Bartndan getirdii tekneyi zamanla yprand için sattn ifade eden Güler, öyle konutu:

Daha önce dardan getirdiimizde güzergah ile ilgili çok sorunlar yayorduk. imdi ilçemizde ahap yerine metalden, daha salam, teknolojik teknemi burada yaptryorum. Özellikle tekne üretim alannn marinamza yakn olmas bizim için mutluluk verici, tekneyi burada tra yüklediimizde 15 dakikada Frat Nehrindeki marinamza indireceiz.