Türkiye turu!

İstanbul'da 3 yıl önce yaşamlarını birleştiren öğretmen Kadir ve Duygu Arslan çifti, tatilleri değerlendirerek motosikletle başladıkları Türkiye turunda 40 bin kilometre yol katedip, 60 il ve 150 ilçeyi geride bırakarak Diyarbakır'a ulaştı.

Haberler 29.07.2019 - 00:46 Son Güncelleme : 01.01.0001 - 00:00

stanbulda 3 yl önce evlenen öretmen Kadir ve Duygu Arslan çifti, motosikletle baladklar Türkiye turunda 40 bin kilometre katederek, 60 il ve 150 ilçe gezdi.

Kadir ve Duygu Arslan çifti, 3 yl önce yaamlarn birletirdikten sonra Türkiye turuna çkmaya karar verdi.

Motosiklet alan çift, tatilleri deerlendirerek motosikletle ülkeyi adeta kar kar gezmeye balad.

Turlarna, Boludaki Yedigöller Milli Parkn gezerek balayan çift, 3 yl boyunca tatil dönemlerinde 40 bin kilometre yol katedip 60 il ve 150 ilçeyi geride brakarak Diyarbakra ulat.

Diyarbakrn Silvan ilçesinde yer alan ve UNESCOnun Dünya Kültür Miras Geçici Listesinde bulunan Malabadi Köprüsü ile Hasuni Maaralar bata olmak üzere tarihi ve kültürel mekanlar gezen çiftin, Türkiye turu sürüyor.

Ziyaret ettikleri il ve ilçelerde vatandalarla çay içip sohbet eden ve bol bol an biriktiren çiftin hedefi, Türkiye turunu tamamladktan sonra trenle dünyay dolamak ve anlarn kitaba dönütürmek.

Motosikletle 40 bin kilometre

Kadir Arslan, 3 yl önce eiyle hayatn birletirdiini, ardndan Türkiyenin 81 ilini gezmeye karar verdiklerini söyledi.

Hiçbir plan yapmadan yola çktklarn ifade eden Arslan, Gittiimiz her yerde mutlaka kahverengi bir tabelaya rastlyoruz. Bu da Türkiyenin zengin bir tarihi dokuya sahip olduu anlamna geliyor. dedi.

Boluda baladklar geziyi Diyarbakrn Silvan ilçesinde sürdürdüklerini anlatan Arslan, ilçenin tarihi dokusu ve güzel yürekli insanlar ile bu gezinin keyfini çkardklarn aktard.

u ana kadar yaklak 40 bin kilometre yaptk. Yüzlerce, binlerce insanla tantk, sohbet ettik, misafir olduk, misafir ettik. Bir çadr aldk. Akam olduunda çadra uygun yerlerde ve petrol ofislerinde konaklama imkan buluyoruz. Sahil kenarlarnda gezerken koylarda, mecbur olunduunda da petrol ofislerinde kalyoruz. diyen Arslan, her bölge insannn çok iyi, scak kanl, yardmsever ve paylamc olduunu belirtti.

Arslan, öyle konutu:

Otomobille gezdiinizde park sorunu yayorsunuz ve araçla her yere gidilmiyor. Kasknz takp motosiklete bindiiniz zaman bir ehrin en ücra noktasna kadar gidebiliyorsunuz. Arabayla gezdiinizde 5 güne sdracanz yerleri motosikletle bir güne sdrabiliyorsunuz. O yüzden motosikleti tercih ettik. Ylda bir aymz bu tura ayrabiliyoruz. Bazen de hafta sonlar bir yere gidebiliyoruz. 500 kilometre mesafeye kadar günübirlik geziler yapabiliyoruz. Belli bir bütçe ayryoruz ama çou cebimizde kalyor. çünkü birilerine misafir oluyoruz. çok güzel bir süreç. Herkese tavsiye ediyorum.

Üç yla birçok an ve paylam sdrdklarn dile getiren Arslan, bir sonraki hedeflerinin trenle dünya turuna çkmak olduunu aktard.

Yaadklarmz kitaba dönütürmek istiyoruz

Duygu Arslan da seyahat etmeyi sevdiklerini, yaamak, gezmek ve insanlarla sohbet etmenin tadna vardklar için sürekli yolda olduklarn belirtti.

Zorluklar olduunu ancak motorla seyahat etmenin otomobille seyahat etmekten daha güzel olduunu dile getiren Arslan, unlar kaydetti:

Evlenmeden önce Türkiye ve dünyay dolama hayalim vard ancak yol arkadam olmamasndan dolay bu hayalimi gerçekletirememitim. Evlenmeden önce tek bama cesaret edemediim bir durumdu. Kendime bir yolda istedim. Eimle tantktan sonra yola koyulduk. Her yerin kendine has bir güzellii var. Karadeniz, yaylalar ve ormanlaryla çok güzel. Egenin farkl bir dokusu var. Güneydou Anadolu Bölgesine geldiimiz zaman insann samimiyetini, güler yüzünü, misafirperverliini görüyoruz. Her yerde tarihi bir doku var.

Arslan, gittikleri her yerde insanlarla sohbet ettiklerini, bolca an biriktirdiklerini dile getirerek, Bazen bir maaraya motosikletle çkmaya kalktmzda düüyor, yoldan geçenlerin yardmyla yolumuza devam edebiliyoruz. Gezimizi tamamladktan sonra yaadklarmz kitaba dönütürmek istiyoruz. diye konutu.