Görüş Bildir

Moral buldular!

Diyarbakır'ın Kayacık köyü Guznak mezrasında rahatsızlanan 4 aylık hamile kadını canları pahasına helikopter ambulansla kurtaran sağlık ekibi, çabalarının Sağlık Bakanı Akdağ tarafından takdir edilmesinin sevincini yaşıyor

Diyarbakır'ın Kayacık köyü Guznak mezrasında aniden rahatsızlanan 4 aylık hamileyi olumsuz hava koşullarına rağmen kurtarmanın mutluluğunu yaşayan sağlık ekibi, bu çabalarının Sağlık Bakanı Recep Akdağ tarafından takdir edilmesinin sevincini yaşıyor.

Yolu kardan kapanan Guznak mezrasında hava koşullarının geçit vermemesi ve köylülerin iki gün süren çabasının sonuçsuz kalması üzerine 6 Şubat günü sağlık ekiplerinin hava ambulansı ile pisti olmayan, karla kaplı, bir tarafı uçurum dağlık alana inerek hamile Fener Aslan'ın imdadına yetişmesi, vatandaşların yanı sıra Sağlık Bakanı Recep Akdağ'dan da takdir gördü.

Yapılan ilk müdahalenin ardından 40 dakika süren yolculuk sonrası Diyarbakır'daki hastaneye ulaştırılan 7 çocuk annesi 35 yaşındaki Aslan, tedavisinin ardından taburcu edilirken, sağlık ekibi ölüm riskini göze alarak görevlerini en iyi şekilde yerine getirmenin gururunu yaşıyor.

Vatandaşlardan teşekkür telefonları alan sağlık ekibinin mutluluğunu, Bakan Akdağ'dan gelen telefon taçlandırdı.

Akdağ'ın telefonda, "Yaptığınız önemli bir iş. Biz çok önem veriyoruz. Hamile bir kadının kanamadan dolayı hayatını kaybetmesi hiç tahammül edebileceğimiz bir şey değil. Siz de arkadaşlarınızla başarıyla hastayı getirdiniz. Ben de teşekkür etmek için aradım. Size ve ekibe Allah sağlık, afiyet versin." ifadeleri, sağlık ekibinin şevkini artırdı.

- "Devletimizin imkanlarıyla vatandaşlara yardım ediyoruz"

Hava ambulansında kaptan pilot İlhan Güler,  34 yıldır pilotluk yaptığını, coğrafi durumu zor olan bir bölgede görevlerini severek çalıştıklarını söyledi.

Güler, vakalar için meteorolojik verileri ve iniş yerini değerlendirip, risk alarak uçuş yaptıklarını dile getirerek, "Kulp'taki vakada ineceğimiz yeri tam olarak bilmiyorduk. Havadan telefonla irtibat kurarak, araziyi inceleyerek müsait olmayan yerlere iniş yaptık. Bunlar normal zamanlarda yapılmayacak şeyler ama acil durumlarda insan hayatı söz konusu olduğunda biz kendi hayatımızdan daha çok önem verdiğimiz vatandaşlarımızın hayatı için riski göze alıyoruz. Devletimizin imkanlarıyla vatandaşlara yardım ediyoruz." ifadelerini kullandı.

Bir insanın hayatının kurtulması ile tüm yorgunluklarını unuttuklarını anlatan Güler, her zaman kendi yakınlarını düşünerek empati kurduklarını belirtti.

Güler, insana hizmet etmenin mutluluğunu yaşamayı herkese dileyerek, "Bir mezradaki insana ulaşmak için gayret gösteriyoruz. Daha önce bu imkanlar olmadığı için insanlar ölümü bekliyordu." diye konuştu.

- "Son şansları bizdik"

Ekipte yer alan Dr. Özgür Korkmaz, acil durumlarda kendi hayatlarını tehlikeye atarak vakaya ulaşmaya çalıştıklarını dile getirdi.

Zorlu koşullarda çalıştıklarına işaret eden Korkmaz, "Gün doğumu ile göreve başlıyoruz, gün batımına kadar da nöbetimiz devam ediyor. Mesaimiz kimi zaman 17 saate kadar çıkıyor." dedi.

Korkmaz, Kulp'taki hastaya ulaşma çabalarına ilişkin şunları kaydetti:

"Komuta merkezinden gelen bildirimin ardından mezraya ulaştık ancak iniş yeri yoktu. Her yer karla kaplıydı. Pilotlarımızın üstün cesaretiyle küçük bir alana iniş yaptık. Hastanın durumu kritik olduğu için hayatımızı tehlikeye atarak müdahale ettik. Son şansları bizdik. Bizi görünce heyecanlandılar, duygulandılar. Hastanın ilk muayenesini evin içinde gerçekleştirdik. Mutlu oldular, sevindiler. Hastayı helikoptere taşıyıp hastaneye getirdik."

- Vatandaşlardan teşekkür telefonları geliyor

Mesleklerini tüm tehlikelerine rağmen severek yaptıklarına söyleyen Kormaz, bu işi görev olarak değil, gönül işi olarak gördüklerini vurguladı.

Korkmaz, bu tür görevlerde zor şartları görüp, geri dönmek istemediklerini belirterek, her şeyi göze alıp o insanın hayatını kurtarmak istediklerini kaydetti.

"Kendi canımızı değil hastanın canını düşünüyoruz. Hastanın mutlu olması, hayatının kurtulması bize de mutluluk kaynağı oluyor." ifadelerini kullanan Korkmaz, gösterdikleri mücadeleden dolayı kendilerini arayarak teşekkür eden vatandaşlar olduğunu aktardı.

Korkmaz, "Vatandaşların telefonda ağlaması, 'Sizi izliyoruz' demesi her zorluğu kolaylığa dönüştürüyor." şeklinde konuştu.

Bakan Akdağ'dan gelen tebrik telefonundan duydukları memnuniyeti dile getiren Korkmaz, "Sağlık Bakanımızın bizi araması bizi mutlu etti. Takdir ve tebrik edilmek güzel bir şey. Bundan sonra da işimizi aşkla ve şevkle yapmaya devam edeceğiz." diye konuştu.

- Helikopter havada iken doğum yaptırmışlardı

Kanaması olan 4 aylık hamile Fener Aslan'ı olumsuz hava koşullarına rağmen hastaneye yetiştiren Diyarbakır İl Hava Ambulans ekibi, 2 yıl önce de yine Kulp ilçesine bağlı Saltuk köyünde yaşayan ve dördüncü çocuğuna hamile Nafiye Nergis'i doğum sancılarının başlaması üzerine hastaneye ulaştırmak için helikopter ile havalanmıştı.

Nergis'i alan ambulansın havalanmasından bir süre sonra doğum ambulansta gerçekleştirilmişti.