Kadir İnanır İstanbul’dan terk edip Dalamana taşındı, açıklamalarında neler dedi, Kadir İnanır Kimdir?

Türk sinemasının unutulmaz isimlerinden Kadir İnanır, Muğla'nın Dalaman ilçesi'ne yerleştiğini açıkladı. İnanır, önce Fethiye belediye başkanı Behçet Saatçi'yi ziyaret etti. Burada açıklamalar yapan Kadir İnanır, yakında çıkacak olan İmralı Günlükleri kitabında tüm ülke gerçekleri görcek dedi.

Kadir İnanır İstanbul’dan terk edip Dalamana taşındı, açıklamalarında neler dedi, Kadir İnanır Kimdir?

Kadir İnanır, Dalaman’a yerleşti. Muğla’nın Fethiye İlçe Belediye Başkanı DP’li Behçet Saatcı’yı ziyaret eden sanatçı Kadir İnanır, bir süre önce Dalaman’a yerleştiğini açıkladı. Sinema sanatçısı Kadir İnanır, Fethiye Belediye Başkanı Behçet Saatcı’yı makamında ziyaret etti. Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Başkan Saatcı, İnanır’ın duayen bir sanatçı olduğunu anlattı. Başkan Saatcı, "182 film, 7 dizi. Bir tanesi de ’İpsiz Recep’ti. O da kitaplarını okuduğumuz birisi. Kendisini belediyemizde görmekten büyük onur duyduk" dedi. Kadir İnanır ise bir süre önce Muğla’nın Dalaman İlçesi’ne yerleştiğini belirtti. Behçet Saatcı ile 2 yıldır telefon görüşmeleri yaptığını belirten Kadir İnanır ise "Başkanımızı takip ediyoruz. Kime sorarsam sorayım çok sevilen bir adam. İşte yerel yöneticilik budur. Kendini sevdirmektir. Fethiye şu anda değme vilayetlerin hepsinden büyük bir yer. Herkes turizmin farklı yerlerine giderken, biz de Fethiye’yi tercih ettik" diye konuştu. Ziyaretinde ülke gündemine de değinen Kadir İnanır, şunları kaydetti:

"Toplumda bir kavram kargaşası var. Her insanın bir siyasi görüşü vardır. Herkes bunu özgürce ifade etmedikçe orada kavga çıkar. Kavga çıksın, ama bunu laf ile yapalım. Fiziksel olmasın, çatışma olmasın, tartışa tartışa ortak yol bulalım. İşte o zaman bunun adına ’barış’ diyoruz. Ben hayatımın en güzel yıllarını niye toplumun bazı kesimlerine antipatik geçiriyorum biliyor musunuz? ’Barış sağlansın’ diye. Hiçbir siyasi kuruluş beni kendisine angaje edemez. Ben siyaset üstü bir adamım. Kavga var, gerçek var ve bunu ortadan kaldırmak için uğraşmalıyız."

’Akil insan’ sürecini de değerlendiren İnanır, şöyle devam etti:

"Akil insan heyeti topluma yanlış sunuldu. O bir karma heyet. Ağırlıklı hükümetin temsilcileri vardı. Ama MHP’liler, CHP’liler ve HDP’liler de vardı. Ancak tek bir düşüncenin parçasıymış gibi yansıtıldı. Öyle olmadığı yakında ’İmralı Günlükleri’ ismiyle çıkacak kitapta tüm gerçekleriyle görülecek. Tabi kırıcı bir sürü olay oldu. Ama biz bunları bilerek girdik. Tam hedefimize ulaşmıştık, yine bizi birbirimize kırdırdılar. Çare yok, yine masaya oturup ellerimizi birleştireceğiz. Tek üzüntümüz var, fakir fukara gençlerimizi kaybediyoruz."

Almanya’nın Nürnberg kentinde Tafelhalle’de 21’ncisi yapılan Türk-Alman Film festivali açılış töreninde ünlü sanatçı Kadir İnanır’a onur ödülü verildi. Kadir İnanır ödülünü Alman sinemasının ve televizyonlarının emektar ve ünlü sanatçısı Mario Adorf’’un elinden aldı. Festival Başkanı Adil Kaya ve festival yönetmeni Ayten Akyıldız’ın organizesindeki törende Türkiye Cumhuriyeti Başkonsolosu Yavuz Kül, Büyük şehir Belediye Başkanı Ulrich  Maly, Kadir İnanır’ın 16 yıllık büyük aşkı Jülide Kural ve birçok özel davetli hazır bulundu. Başkonsolos Yavuz Kül ’ün konuşmasının hemen öncesi, bir grup protestocunun sahneye çıkıp, pankart açıp “Kürdistan’a özgürlük” şeklinde bağırması şaşkınlık yarattı

 Festival Başkanı Adil Kaya ile Belediye Başkanı Ulrich  Maly birer açış konuşması yaptılar. Ardından Başkonsolos Yavuz Kül, sahnede bir konuşma yapacağı sırada, ellerinde pankart olan bir grup sahneye çıkarak, “Kürdistan’a özgürlük” şeklinde slogan atmaya başladılar. İlk şaşkınlığın ardından grup apar topar sahneden indirildiler. Başkonsolos Yavuz Kül, olayı sessizce ve serinkanlılıkla izlerken, yaptığı konuşmada, “Bu güzel sanatsal olayı çirkinleştirmemek gerekir” diye konuştu. Kül, Kadir İnanır’a hayranlığını belirterek, ona “hoş geldiniz”  dedi . Başkonsolos Kül, Festival Başkanı Adil Kaya ile Yönetici Ayten Akyıldız’ı tebrik etti.

 GÜZEL ÜLKEDEN GÜZEL SELAMLAR GETİRDİM

 Kadir İnanır, ödülünü  Mario Adorf’ın elinden aldıktan sonra yaptığı konuşmada şöyle konuştu:

 MÜLTECİLERLE İLGİLİ FİLM ÇEKECEK

 “Dünyanın en güzel ülkesinden en güzel selam getirdim. Bizim barış kelimesini kullanmaktan başka hiçbir sorunumuz yok. Bunu çözeceğiz. Havalar ısınınca, yani denize rahatlıkla girildiği zaman Mültecilerle ilgili büyük bir film yapacağım. Bu güzel ve onurlu ödül için teşekkür ediyorum.”

Ödül töreninde Mazlum Çimen’in  saz dinletisi beğeni kazanırken, tören sonunda Kadir inanır hayranları ile fotoğraf  çektirdi

 FİLM FESTİVALİ 13 MART TARİHİNE KADAR SÜRECEK

 Türk-Alman Film festivali 13   Mart tarihine kadar sürecek, bu zaman içinde kısa ve uzun film yarışması, ile en iyi kadın ve erkek oyuncu seçilecek. Ödül töreni 12Mart tarihinde yapılacak. Festival boyunca sanatçılarla söyleşiler ve müzik şöleni yer alacak.

Akil İnsanlar’ heyetinde de yer alan sinema oyuncusu Kadir İnanır, aylık KAFA dergisinin 13’üncü sayısı için kaleme aldığı yazıda, kalıcı barışın sağlanması için sürdürdüğü mücadeleden vazgeçmeyeceğini vurguladı. Kadir İnanır, kalıcı barışın sağlanması için sürdürdüğü mücadeleden vazgeçmeyeceğini vurguladı. İnanır, “Birbirimize sarılıp, yüksek sesle BARIŞ diye bağırmaktan başka çaremiz yok” dedi.

‘Yaşasın halkların kardeşliği’ başlıklı yazısında, sanatçıların uygar toplumların önemli kanaat önderleri olduğunu dile getiren İnanır şöyle devam etti: “Onların attığı adım, toplum katında hemen gerçeklik kazanır, etkisi geometrik olarak büyür. Sanatçıların ülkenin çağın gerisinde kalmış temel sorunlarını ortadan kaldırma ya da bu sorunlara karşı duyarlı olması tavrı; ürettikleri eserler kadar önemlidir. Sanatçı, sana gücüyle, aydınlanmacı gücünü birlikte kullandığında, o ülkedeki insanlık bir sanat eseri güzelliğinde büyür, yüceleşir.”

“Ben 46 yıl sürdürdüğüm sanatçı yaşamım boyunca hep bu düşünceleri öne sürdüm, savundum” diyen İnanır, ülkenin geri kalmışlığının tarihini, aydınlık sayfalara taşımak için mücadele ettiğini belirtti.

KARŞI ÇIKAN ZAVALLILARA İNAT VAZGEÇMEYECEĞİM

Başarısını barış sürecine verdiği destekten dolayı hazmedemeyenlerin de olduğunu savunan İnanır, şunları yazdı: “Onları barışın ve insanlığın yüce değerleriyle baş başa bırakıyorum. Gün gelecek bu tavırlarından utanacaklar.

Dünya dilleri arasındaki kelimeleri yarıştırsınlar, birinciliği BARIŞ’a verirler.

Kurtuluş döneminde verilen savaş, kuruluş döneminde barışa dönüştürülemediği için kavgalar başladı. Savaşa dönüştü. Eğer bir ülkede sınıf mücadelesi var ve özgürlük isteniyorsa, kazananlar hep onlar olmuştur.

Dünyanın çatışma bölgelerini dolaşıyorum. Barışa uzanan yollardaki çekilen çileleri, ölümleri yerinde izliyorum. Ülkemizdeki çatışma ortamı ortadan kalksın, kalıcı barışa dönüşsün diye durmadan koşturuyorum. Hayatımın en güzel yıllarını bu dava uğruna yaşıyorum. Karşı çıkan zavallılara inat, sonuna kadar da bu mücadeleden vazgeçmeyeceğim.”

Kafatası milliyetçiliği ve karanlık kafa yobazlığı neden savunuluyor?

Türkiye’nin topraklarını karış karış dolaştığını, her köşesinde bir film çektiğini, bu ülke ve insanlarına üstün bir saygıyla sevdalandığını anlatan ünlü oyuncu, “Anlayamadığım: Bu güzel ve büyük ülkedeki kafatası milliyetçiliği ve karanlık kafa yobazlığı çağımızda neden savunuluyor?” diye sordu.

HEP BERABER BU MUTLULUĞU YAŞAMANIN TEK SLOGANI VAR

İnanır, yazısını şu cümlelerle sonlandırdı: “Bizdeki bu yapılanma kesin-kes, dünyanın en güzel ülkesinin, önüne kesmek için uyguladıkları bilinçli bir metottan başka bir şey değil. Bu gerçekler ışığında el ele verip, birbirimize sarılıp, yüksek sesle BARIŞ diye bağırmaktan başka çaremiz yoktur. Bu cennet vatan 500 milyon insanı doyurmaya yetecek kadar zengin ve büyüktür. Hep beraber bu mutluluğu yaşamanın tek sloganı var: Yaşasın Halkların Kardeşliği! Yaşasın BARIŞ! Yaşasın Tam Bağımsız Türkiye.”

Kadir İnanır kimdir?

Kadir İnanır, 1949 doğumlu sinema oyuncusu. Özellikle; Selvi Boylum Al Yazmalım, Yılanların Öcü, Tatar Ramazan, Bodrum Hakimi ve Med Cezir Manzaraları isimli filmleriyle tanınan ve Türk sinemasının en beğenilen oyuncusu olmayı başaran İnanır, uzun yıllar sonra ilk kez Türkan Şoray ile Gönderilmemiş Mektuplar adlı filmde rol aldı.

Kadir İnanır, 15 nisan 1949’da (Bu tarih nüfus cüzdanındaki bilgidir, fakat 1949 yılının ağustos ayı sonunda doğduğu sanılmaktadır.) Ordu’ya bağlı Fatsa ilçesinde Mehmet İnanır, Rukiye İnanır çiftinin oğlu olarak doğmuştur. Kalabalık ailesinin son çocuğu olan İnanır, sanki oyunculuk yapmak için doğmuştu. 14 kardeşin en küçüğüdür. Fatsa’daki ilkokul ve ortaokul eğitimi sırasında da bu yeteneğini çeşitli okul gösterilerinde sergiledi. İnanır, yatılı olarak okuduğu İstanbul Haydarpaşa Lisesi’nin ardından gidemediği üniversiteye yıllar sonra Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo Televizyon Bölümü’nü bitirdi.

1969 yılında katıldığı bir yarışmada 1.lik ödülü alan ardından çeşitli foto-romanlarda oynayan İnanır, buradan da sinemaya geçiş yaptı. İlk filmi olan “Son Yedi Adım Sonra”da yer aldıktan kısa bir süre sonra, başrollerde oynamaya başladı. Toplam 182 sinema filminde ve 7 televizyon dizisinde rol alan İnanır’ın en uzun soluklu dizisi Marziye adlı yapım oldu.

5. Adana Altın Koza Film Şenliği’nde Utanç (1973) adlı filmle En İyi Erkek Oyuncu seçilen Kadir İnanır, başrollerini Fatma Girik, Serpil Çakmaklı, Nur Sürer, Erdal Özyağcılar ile paylaştığı 1985 yapımı Yılanların Öcü adlı Şerif Gören filmiyle ise 23. Antalya Film Şenliği’nde En İyi Erkek Oyuncu ödülününün sahibi oldu. Kadir İnanır, 1990’da Med Cezir Manzaraları adlı film ile 3. Ankara Film Şenliği’nde de En İyi Erkek Oyuncu dalında ödülün sahibi oldu.

Son dönem Türk sinemasında 2000 yapımı Komser Şekspir adlı Sinan Çetin filminde yeralan ünlü oyuncu, 24 yıl aradan sonra 2003 yılında Gönderilmemiş Mektuplar adlı filmde Türkan Şoray’la yeniden biraraya geldi. Uzun yıllar birbirine yakıştırılan ikili, bu filmle de büyük ilgi topladı.

Kadir İnanır hakkında, 2000 yılında Derman Bey dizisinin çekimleri sırasında rol arkadaşı olan Buket Saygı'ya gönderdiği smsler nedeniyle taciz suçlamasıyla dava açıldı. İnanır, smsleri "motivasyon" amaçlı gönderdiğini belirtmesine karşın 2003 yılında sonuçlanan davada "sarkıntılık ve hakaret etmek" suçundan 6 ay hapis cezası verildi, iyi halden dolayı bu ceza 456 milyon 300 bin lira para cezasına çevrilip ertelenmiştir.

Kadir İnanır son olarak, Memduh Ün ve Tunç Başaran’ın yönettiği, Fatma Girik ile birlikte başrollerini paylaştığı, 2005 yapımı Sinema Bir Mucizedir adlı yapımda oynadı.

Reklam filmlerinde de oynayan, sosyoloji, ekonomi ve siyasetle de ilgilen ve hiç evlenmeyen Kadir İnanır’ın, kurbağa (göden) koleksiyonu bulunuyor.

Şarkıcı Soner Arıca yeğenidir.

Hüseyin Karabey tarafından 2010 yılında Kadir İnanır’ın 41 yıllık sanat hayatını anlatan belgesel yapıldı.

2011 yılında “Petrol ofisi” reklamlarında oynayan Kadir İnanır 2012 yılında “Ofçay” reklamında oynadı.

Şubat 2012 tarihinde bel fıtığı ameliyatı oldu. Hemen ardından akciğerlerinde görülen bir tümör nedeniyle bir ameliyat daha oldu.

Kadir İnanır, 3 nisan 2013 tarihinde Ak Parti Hükümeti tarafından açıklanan ve barış sürecini yönetecek olan 63 kişilik Akil Adamlar listesine Akdeniz Bölgesinden girmiştir.

Ödülleri:

1986 - 23. Antalya Film Şenliği, Yılanların Öcü - En İyi Erkek Oyuncu

1973 - 5. Adana Altın Koza Film Şenliği, Utanç - En İyi Erkek Oyuncu

1990 - 3. Ankara Film Şenliği, Med Cezir Manzaraları - En İyi Erkek Oyuncu

Oynadığı Filmler

2012 - Elveda Katya

2008 - Son Cellat

2005 - Sinema Bir Mucizedir

2003 - Gönderilmemiş Mektuplar

2002 - Kumsaldaki İzler

2001 - Ünye de Fatsa Arası

2000 - Komser Şekspir.

1995 - Aşk Ölümden Soğuktur

1992 - Tatar Ramazan Sürgünde.

1991 - Umut Hep Vardı

1991 - Aldatacağım.

1990 - Tatar Ramazan

1990 - Sayın Başkan

1990 - Eskici ve Oğulları

1990 - Darbe.

1989 - Med Cezir Manzaraları

1989 - Karılar Koğuşu.

1989 - Film Bitti

1989 - Acılar Paylaşılmaz

1988 - Hüzün Çemberi

1988 - Emanet

1988 - Bir Beyin Oğlu.

1988 - 7 Uyuyanlar

1987 - Yarınsız Adam

1987 - Yaralı Can

1987 - Sende Yüreğinde Sevgiye Yer Aç

1987 - Menekşeler Mavidir

1987 - Küçücüğüm

1987 - Katırcılar.

1987 - 72. Koğuş

1986 - Yarın Ağlayacağım

1986 - Sultanoğlu

Umut Sokağı

1986 - Suçumuz İnsan Olmak

1986 - Sevgi Çıkmazı

1986 - Sen Türkülerini Söyle

1986 - Hayat Köprüsü

1986 - Güneşe Köprü.

1986 - Dikenli Yol

1985 - Yılanın Öcü

1985 - Yaz Bitti

1985 - Seyyid

1985 - Ölüm Yolu.

1985 - Ateş Dağlı

1985 - Amansız Yol

1984 - Yabancı

1984 - İmparator.

1984 - Güneş Doğarken

1984 - Bir Yudum Sevgi

1984 - Balayı

1983 - Kurban.

1983 - Bedel

1982 - Yürek Yarası

1982 - Tomruk

1982 - Elveda Dostum.

1982 - Aşkların En Güzeli

1981 - Kırık Bir Aşk Hikayesi.

1981 - Ah Güzel İstanbul

1979 - İsyan.

1979 - İstanbul

1979 - Gazeteci

1979 - Fırat

1979 - Doktor

1978 - Hedef.

1978 - Evlidir Ne Yapsa Yeridir

1978 - Düzen

1978 - Derviş Bey

1977 - Tövbekar

1977 - Silah Arkadaşları

1977 - Selvi Boylum Al Yazmalım

1977 - Fırtına

1977 - Dila Hanım

1977 - Cevriyem.

1977 - Ana Ocağı

1976 - Taksi Şöförü

1976 - İki Kızgın Adam.

1976 - Devlerin Aşkı

1976 - Deprem

1976 - Delicesine

1976 - Can Pazarı

1976 - Bodrum Hakimi

1976 - Alev

1975 - Yatak Hikayemiz.

1975 - Pisi Pisi

1975 - Köprü

1975 - Baldız

1974 - Yazık Oldu Yarınlara

1974 - Uyanık Kardeşler.

1974 - Sensiz Yaşanmaz

1974 - Sahipsizler

1974 - Korkusuzlar

1974 - Enayi

1974 - Ceza

1974 - Bir Yabancı

1974 - Askerin Dönüşü

1974 - Almanya'lı Yarim

1973 - Yaban

1973 - Ölüme Koşanlar.

1973 - Kambur

1973 - Hayat Bayram Olsa

1973 - Gazi Kadın

1973 - Ezo Gelin

1973 - Bitirimler Sosyetede

1973 - Bitirim Kardeşler

1973 - Arap Abdo

1973 - Anadolu Ekspresi

1972 - Vur.

1972 - Utanç

1972 - Paprika Gaddarın Aşkı

1972 - Leyla ile Mecnun

1972 - Kanlı Para

1972 - Dönüş

1972 - Baskın

1972 - Asi Gençler

1971 - Üç Arkadaş

1971 - Unutulan Kadın

1971 - Mualla.

1971 - Kerem ile Aslı

1971 - Kara Gün

1971 - Azrailin Beş Atlısı

1970 - Mechul Kadın

1970 - Kara Gözlüm

1970 - Dağların Kartalı.

1970 - Ankara Ekspresi

1969 - Yaralı Kalp

1969 - Fato.

1969 - Çılgınlar Cehennemi

1968 - Son Yedi Adım Sonra

Oynadığı Dizi Filmler

1995 - Savcı

1998 - Marziye

2001 - Derman Bey

2002 - Kumsaldaki İzler

2002 - Kırık Ayna

2004 - Bütün Çocuklarım

2006 - Azap Yolu  

2006 - İyi ki Varsın

2007 - Kuzey Rüzgarı

2008 - Kardelen

2008 - İpsiz Recep

2011 - İzmir Çetesi

Fatma Girik Kimdir?

Oyuncu. Türkan Şoray, Filiz Akın ve Hülya Koçyiğit’le birlikte Türk sinemasının 60’lı yıllardan bugüne en önemli aktrislerinden biridir. Sert ve mağrur bakışları, haksızlıkların karşısında oluşu, sözünü esirgemeyen yapısıyla karakteristik rollerin oyuncusu olan Girik, bu özellikleri dolayısıyla Erkek Fatma adıyla anılmıştır. Köy temalı filmlerin de vazgeçilmez oyuncusu olmuş, çevirdiği 180’den fazla filmle birçok ödülün sahibi olmuştur. 1988–1993 yılları arasında Şişli Belediye Başkanı olarak görev yapan Girik, Söz Fato’da isimli reality show programıyla toplumsal sorunlara farklı bir perspektiften bakıp, çözüm yolları aramıştır. Ezo Gelin, Keşanlı Ali Destanı, Büyük Yemin ve Acı aktrisin önemli filmlerindendir.

 12 Aralık 1942’de Münevver Girik ve Hayri Girik’in üç çocuğundan biri olarak İstanbul’da dünyaya geldi. Babası dalgıç, annesi ev hanımıydı. Müesser Girik ve Günay Girik isimlerinde iki kardeşi de olan Girik’in çocukluğu Sultanahmet’te geçti. Cağaloğlu Ortaokulu’na devam ederken, ailesine yardımcı olmak zorunda kaldığı için eğitimini ikinci sınıfta sonlandırdı. Girik, annesiyle birlikte filmlerde figüranlık yapmaya başlamıştı ve küçük rollerle izleyicinin karşısına çıkıyordu. İlk filmi yönetmenliğini ve senaristliğini Seyfi Havaeri’nin yaptığı Leke’ydi. Leke’yi oyuncu olarak adından bahsettirmeyi başaramadığı birkaç iddiasız yapım daha izledi. Fatma Girik’in performansıyla dikkatlerden kaçmayacağı film, Memduh Ün’ün yönetmenliğindeki 1960 yapımı Ölüm Peşimizde’ydi. Memduh Ün’le tanışıklığı Girik’in hayatındaki dönüm noktalarından biri olacaktı. Zira o dönem Beşiktaşlı futbolcu Varol ile birlikteliğini sonlandırmış ve Ün’le uzun soluklu bir birlikteliğin ilk adımını atmıştı.

Fatma Girik kendi ağzından sinemaya başlayışını şöyle anlatmaktadır :

12 yaşına gelince, gazete okuyan babamın karşısına geçtim; en kararlı ses tonuyla, "Baba ben artist olmak istiyorum" dedim. Babam biraz daha okumaya devam ettikten sonra gazeteyi katlayıp yanına koydu ve sadece "Ne b.k olursan ol ama adam gibi ol" dedi. Komşumuz Sezai Abi Yeni Sabah Gazetesi'nde işçiydi ama vakit buldukça filmlerde figüranlık yapıyordu. Annemle bana, "Gelin sizi sete götüreyim" dedi, ve anne-kız birlikte setlere gidip figüranlık yapmaya başladık. Bazı komşular "Ana-kız filmlere gidiyor, kızını şıllık mı yapacak" diye tepki gösterdi. 13 yaşındaydım, büyük hayaller kurmuyordum. Levent'te bir villada oturur muyum, evde yardımcılarım olur mu, adıma ödüller konulur mu gibi şeyler aklımın ucundan bile geçmezdi. Tek derdim eve ekmek götürmekti. İlk olarak barda oturan bir kızı oynadım, elime 2.5 lira tutuşturdular. Bir sene sonra, 1957'de 1000 TL karşılığında oyunculuğa başladım. Bu parayı eve getirip anneme verdiğimde mavi bir bluz ve muz istedim. Muz o kadar ulaşılmazdı ki bizim için o zamanlar; ilk kez 14 yaşında yedim.

"İlk figüranlık yaptığım filmin yönetmeni Memduh Ün'dü. O yıllarda Muhterem Nur'la büyük aşk yaşıyordu. Filmin başrol kadın oyuncusu Neriman Köksal, erkek oyuncusu da Talat Artemel'di. Dedem yaşındaki Talat Artemel elçi gönderip annemden beni isteyince annem setlere gitmemi yasakladı. Gönderdiği elçi de Memduh Ün'ün büyük aşk yaşadığı Muhterem Nur'du. Memduh Ün, Antalya'da çektiği ‘Murada Ereceğiz' adlı filmde beni kesmeye başladı. O sıralar Memduh Ün 38, ben 15 yaşındaydım. Film bitti İstanbul'a geldik; Memduh bana, "Bak sen çok küçüksün, böyle olmaz. Kendi dengin birini bul" dedi ve özür dilercesine birşeyler söyledi, ayrıldık. Meğer Muhterem Nur'la kavga edip ayrılmışlar, o küslük sırasında beni idare etmiş!

Ömer Lütfi Akad bir gün Memduh Ün'ü bir kenara çekti. Konuşuyorlar. Yıllar sonra Memduh anlattı; "Böyle yeteneksiz kızlarla ne uğraşıyorsun?" demiş. Memduh Ün de, "Hayır Lütfi, onda bir ışık var. O ışık bir gün çıkacak ortaya" diye cevap vermiş. Kemal Film'in sahibi Osman Seden de, benim için "Daha çocuk" diye düşünüyordu. O sırada setlerde makyajcı olarak çalışan Feridun Karakaya (Cilalı İbo) bana makyaj yapıp, Osman Seden'e "Nasıl olmuş?" diye gösterdi. Osman Seden, "Bu kadından bir b.. olmaz" dedi. Memduh, Osman Seden'e de "Şimdi öyle pek kabiliyetli gözükmese de göreceksin bir gün çok açılacak, kendini gösterecek" demiş. O zamanlar beyaz perdede olmak, sevdiğin biri elinden tutmuş gibi bir his verirdi.

İşte biz bu duygularla film çekiyorduk. İnsanlar bizi olduğumuz gibi sevdiler. Çünkü biz beyaz perdede de kendimize yakın özellikte kadınları oynadık. Dürüst, samimi, fedakar, aşka ve gurura inanan. Gurur dolu bir uzun yolculuk oldu bizimkisi. Sinemada para kazanmadık. Sahneye çıktım; sinemada ün, sahnede para kazandım.

1959'da Memduh Ün'le tekrar birlikte olduğumuzda 16 yaşındaydım. O 39. Muhterem Nur'dan ayrılmıştı. Beraber olmaya başladıktan sonra başkalarını sokmadık hayatımıza. Memduh Ün ile 50 yılı aşkın büyük bir aşk, sevgi, tutku, şefkat, saygı, olmazsa olmaz beraberlik yaşıyoruz. Bizim ilişkimizin içine biz her şeyi sığdırdık. Aşkı büyüttük, besledik, vazgeçilmez hale getirdik. Beni incitmedi, kadınlık gururumla hiç oynamadı. Onu anlatırken gözlerim doluyor, tüylerim diken diken oluyor. Daha da büyüyor aşk biçim değiştirdikçe, yok olma ihtimali hiç kalmıyor. O sen, sen o oluyorsun. Onu doktora götürmeyi kimselere bırakamam, ne yiyeceğini benden başka kimse düşünemez, ilaç saatini benim kadar iyi kimse bilemez, neden üzülüp, neye sinirlenip, neye sevineceğini ben kendim gibi bilirim ve hayatı onun için öyle kurgularım.

Civanmert, Duvaksız Gelin, Kısmetin En Güzeli ve Severek Ölenler gibi filmlerde izleyicinin karşısına başrolde çıkan Girik’in popülaritesi giderek artıyordu. Fatma Girik’in ağlatılan ve ezilen kadın rollerinden Erkek Fatma olarak anıldığı döneme geçişi 1962 yılında yine Memduh Ün’ün yönetmenliğini yaptığı Belalı Torun filmiyle oldu. Filmde bir erkeği canlandıran ve bunun için saçlarını kısacık kestiren aktris, gerçek hayatta da dobra dobralığı, sözünün eri oluşu ve haksızlığa tahammül edemeyen yapısıyla Erkek Fatma imajıyla örtüşüyordu.

Girik, filmografisinde oldukça önemli bir yerde duran Keşanlı Ali Destanı isimli yapımdaki oyunculuğuyla Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde en iyi kadın oyuncu ödülünü kazandığında tarih 1965’i gösteriyordu. Dönemin başarılı aktrisleri Hülya Koçyiğit, Türkan Şoray ve Filiz Akın arasında kendisine ayrıcalıklı bir yer edinen Girik, sinemalarda filmleri en çok ilgi gören oyunculardan biri olmuştu.

1968 yılına gelindiğinde Girik’in şarkıcılık kariyeri başlamıştı. Sinemadan sahneye geçenler içinde en başarılı olanlardan biriydi. Bu dönemde Öksüz, Vuruldum Bir Kıza, Köroğlu gibi yapımlarla kamera karşısına geçmeye devam eden aktrisin aynı yıl başrolde oynadığı Ezo Gelin isimli filmi büyük başarı kazandı. Behçet Kemal Çağlar’ın romanından beyaz perdeye aktarılan filmin yönetmeni Orhan Elmas’tı. Köylü kızı imajını Ezo Gelin’den sonra Boş Beşik ve birçok filmle daha sürdüren Girik, Anadolu’daki kadınların sorunlarının işlendiği filmlerde güçlü bir oyunculuk sergiledi.

Fatma Girik 70’li yıllarda kozmetik ve ev tekstili firmalarının reklam filmlerinde oynadı.

1987’de Yeşilçam’da yaşanan kriz sonrası bir TRT projesi olan Gönül Dostları’yla TV izleyicisiyle buluşan Girik, bu dizideki başarılı performansıyla Kültür Bakanlığı tarafından ödüle layık görüldü. Atılgan, sabırsız ve kendine güvenli, dik kafalı ve inatçı olması Fatma Girik’in oyunculuğuna da gerçek hayattaki projelerine de yansıyordu. Bu özellikleriyle çizdiği sağlam imaj, halkla kurduğu samimi ilişki ve haksızlıkların karşısında olması nedeniyle 1988 yılında politikaya atılan Girik, Şişli Belediye Başkanı oldu. 1993 yılında görev süresi tamamlandıktan sonra, Söz Fato’da isimli reality show programıyla izleyicinin karşısına çıkan Girik, toplumsal sorunları irdeleyen ve çözümler arayan bu programa uzun süre devam etti.

1999’da TV dizilerinin gördüğü yoğun ilgi üzerine bu formattaki projelerde görülmeye başlayan oyuncu, Bize Ne Oldu?, Benim İçin Ağlama ve Hasret gibi yapımlarda rol aldı.

Fatma Girik 2001 yılında İstanbul Uluslararası Film Festivali’nde onur ödülüne layık görüldü.

Girik, 2005’te yönetmenliğini Tunç Başaran ve Memduh Ün’ün birlikte yaptıkları Büyülü Fener ve yine aynı yıl çekilen Sinema Bir Mucizedir filmlerinde rol aldı.

Fatma Girik, 1959 yılından, öldüğü 16 Ekim 2015 tarihine kadar Sinema Yönetmeni Memduh Ün ile birlikte yaşadı. Bodrum'da evlerinde yaşayan Fatma Girik, 17 kedisi ve 2 köpeği vardır.

Aldığı Ödüller

1965 - 2. Antalya film şenliği, Keşanlı Ali Destanı, en iyi kadın oyuncu

1967 - 4. Antalya film şenliği, Sürtüğün Kızı, en iyi kadın oyuncu

1969 - 1. Adana altın koza film şenliği , Büyük Yemin, en iyi kadın oyuncu

1969 - 1. Adana altın koza film şenliği, Ezo Gelin, en iyi kadın oyuncu

1971 - 3. Adana altın koza film şenliği, Acı, en iyi kadın oyuncu

1998 - 35. Antalya film şenliği, Sürtüğün Kızı, yaşam boyu onur ödülü

2001 - İstanbul Uluslararası Film Festivali’nde onur ödülü

2007 - 18. Ankara Uluslararası Film Festivali, Aziz Nesin Emek Ödülü

Plakları :

1965 - Aguş / Aşka Şepke

1975 - Aşk Düğümü / Su Sızmazdı Aramızdan

Filmleri :

1954 - İstiklal Uğrunda

1956 - Yetimler Ahı

1957 - Memiş İş başında

1957 - Leke

1958 - Murada Ereceğiz

1958 - Memiş Gangsterler Arasında

1958 - Gönülden Ağlayanlar

1959 - Talihsizler

1959 - Sevdalı Gelin

1959 - Ömrümün Tek Gecesi

1959 - Eceline Susamışlar

1959 - Çakır Emine'm

1959 - Bağrıyanık

1960 - Vatan ve Namus

1960 - Üsküdar İskelesi

1960 - Telli Kurşun

1960 - Ölüm Peşimizde

1960 - Kaldırım Çocuğu Kopuk

1960 - Fakir Şarkıcı

1960 - Civanmert

1960 - Cici Kâtibem

1960 - Aşk Hırsızı

1960 - Aliii

1960 - Çapkın Hırsız

1961 - Seviştiğimiz Günler

1961 - İki Damla Gözyaşı

1961 - Duvaksız Gelin

1961 - Boş Yuva

1961 - Avare Mustafa

1961 - Mahalleye Gelen Gelin

1962 - Sokak Kızı

1962 - Küçük Beyefendi

1962 - Kısmetin En Güzeli

1962 - Günahsız Aşıklar

1962 - Fosforlu Oyuna Gelmez

1962 - Fatoş'un Bebekleri

1962 - Erkeklik Öldü Mü Atıf Bey?

1962 - Çöpçatan

1962 - Belalı Torun

1962 - Cengiz Han'ın Hazineleri

1963 - Zoraki Milyoner

1963 - Zifaf Gecesi

1963 - Yavaş Gel Güzelim

1963 - Yaralı Aslan

1963 - Katır Tırnağı

1963 - Hop dedik

1963 - Bulunmaz Uşak

1963 - Bir Hizmetçi Kızın Hatıra Defteri

1963 - Bire On Vardı

1963 - Bazıları Dayak Sever

1963 - Barut Fıçısı

1963 - Badem Şekeri

1963 - Kiralık Koca

1964 - Tophaneli Osman

1964 - Tatlı Sert

1964 - Öpüşmek Yasak

1964 - Öp Annenin Elini

1964 - Muhteşem Serseri

1964 - Köye Giden Gelin

1964 - Koçum Benim

1964 - Kırk Küçük Anne

1964 - Kimse Fatma Gibi Öpemez

1964 - Keşanlı Ali Destanı

1964 - Halk Çocuğu

1964 - Galatalı Fatma

1964 - Fatoş'un Fendi Tayfur'u Yendi

1964 - Beş Şeker Kız

1964 - Varan Bir

1964 - Hizmetçi Dediğin Böyle Olur

1964 - Kanun Karşısında

1965 - Yıldız Tepe

1965 - Üç Kardeşe Bir Gelin

1965 - Sevişmek Yasak

1965 - Severek Ölenler (Kartalların Öcü

1965 - Seveceksen Yiğit Sev

1965 - Şenol Birol Gool

1965 - Şeker Hafiye

1965 - Şeker Gibi Kızlar

1965 - Kumarbaz

1965 - Korkunç İntikam

1965 - Hırsız

1966 - Bir Garip Adam

1966 - Altın Şehir

1966 - Yiğitler Ölmezmiş

1966 - Seni Bekleyeceğim

1966 - Ölüm Temizler

1966 - Kucaktan Kucağa

1966 - Kolsuz Kahraman

1966 - Karakolda Ayna Var

1966 - Koca Yusuf

1966 - Hedef Ankara

1966 - Fakir Çocuklar

1966 - Fabrikanın Şoförü

1966 - Ben Bir Sokak Kadınıyım

1966 - Bana Bela Derler

1966 - Avare Kız

1966 - Aşkın Kanunu

1966 - Allahaısmarladık Yavrum

1966 - Namusum İçin

1967 - Zilli Nazife

1967 - Ya Sev Ya Öldür

1967 - Yaprak Dökümü

1967 - Son Gece

1967 - Ömre Bedel Kız

1967 - Kız Kolunda Damga Var

1967 - Kiralık Kadın

1967 - Karakolda Ayna Var

1967 - Hırsız Prenses

1967 - Dolmuş Şoförü

1967 - Ayşecik (Canım Annem)

1967 - Ağa Düşen Kadın

1967 - Sürtüğün Kızı

1968 - Vuruldum Bir Kıza

1968 - Öksüz

1968 - Nilgün

1968 - Köroğlu

1968 - Ezo Gelin

1968 - Çöl Kartalı Şeyh Ahmet

1968 - Ana Hakkı Ödenmez

1969 - Vatan ve Namık Kemal

1969 - Menekşe Gözler

1969 - Erkek Fatma

1969 - Büyük Yemin

1969 - Boş Beşik

1970 - Sevenler Ölmez

1970 - Şoför Nebahat

1970 - Meçhul Kadın

1970 - Ham Meyva

1970 - Duyduk Duymayın Demeyin

1970 - Yarın Son Gündür

1971 - Solan Bir Yaprak Gibi

1971 - Satın Alınan Koca

1971 - Önce Sev Sonra Öldür

1971 - Mualla

1971 - Mahşere Kadar

1971 - Kerem ile Aslı

1971 - İki Ruhlu Kadın

1971 - Acı

1971 - Namus

1971 - Murat ile Nazlı

1973 - Toprak Ana

1973 - Kızgın Toprak

1973 - Kambur

1973 - Gönülden Yaralılar

1973 - Dağdan İnme

1974 - Önce Vatan

1974 - Kuma

1974 - Kara Peçe

1975 - Ağrı Dağı Efsanesi

1977 - Ölmeyen Şarkı

1977 - Meryem ve Oğulları

1977 - Hatasız Kul Olmaz

1977 - İntikam Meleği (Kadın Hamlet)

1978 - Yaşam Kavgası

1978 - Gelincik

1981 - Kanlı Nigar

1982 - Kaçak

1982 - Gülsüm Ana

1984 - Postacı

1984 - Nefret

1985 - Yılanların Öcü

1987 - Japon İşi

1987 - Hacer Ana

1987 - Gönül Dostları (Dizi)

1988 - Kadın Dul Kalınca

1988 - Sevgilerin En Güzeli

1988 - Bu Devrin Kadını

1988 - Tek Başına Bir Kadın

1988 - Dünya Fraggle (Dizi)

1989 - Namusun Bedeli

1990 - Gün Ortasında Karanlık

2000 - Benim İçin Ağlama (Dizi)

2001 - Bize Ne Oldu (Dizi)

2003 - Gurbet Kadını (Dizi)

2005 - Sinema Bir Mucizedir / Büyülü Fener

2006 - Hasret (Dizi)

2007 - Oğlum İçin (Dizi)

2009 - Altın Kızlar (Dizi)

2012 - Babalar ve Evlatlar (Dizi) 

Kaynak: İnternetajans

Kaynak: Diyarbakır Söz

Çok Okunan Haberler